IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Русия в шок: китайските части се оказаха с 32% по-скъпи от европейските

Себестойността на автомобилите УАЗ скочила с една трета заради вноса от "приятелски" страни

Плановете на руската автомобилна промишленост да замени попадналите под ембарго компоненти от Запад с китайски са на път да претърпят неочакван обрат, съобщава "За Рульом": оказва се, че частите от Китай са много по-скъпи. Изданието цитира директора на завода на УАЗ Адил Ширинов, според когото себестойността на автомобилите на завода се е повишила с 32% спрямо февруари тази година, преди нахлуването в Украйна.
    
     
УАЗ Хънтър
Себестойността на автомобилите УАЗ се е повишила с една трета заради по-скъпите китайски компоненти и по-високите транспортни разходи
    
     
Заради санкциите УАЗ загуби основни доставчици от Европа като Bosch, Joyson и Continental. Става дума за компоненти като електронни блокове за управление на двигателя, вакуумни усилватели, хидроагрегати и системи за безопасност. За повечето от тях компанията успя да намери заместващи оставки от т. нар. "приятелски" държави като Китай и Турция. Но приятелството си е приятелство, а изгодната бизнес възможност явно не е за изпускане, защото за китайските части УАЗ плаща с 32.3% повече, отколкото за европейските. Освен това вносът от Китай увеличава логистичните разходи с 60 на сто, признава Ширинов.

Производителят на всъдеходи от Уляновск е в доста затруднено положение и заради свиването на руския пазар на нови автомобили. За първото полугодие на 2022 продажбите на УАЗ са спаднали сп 26%, до едва 9720 автомобила.
    
    
Вадим Швецов, УАЗ, Sollers
Дългогодишният собственик на УАЗ Вадим Швецов неочаквано продаде дела си на няколко от собствените си служители през юни. Оттеглянето на магната бе изтълкувано от анализатори като негативен знак за перспективите пред компанията
     
       
Компанията отскоро има и нови собственици. През юни тази година дългогодишният главен акционер Вадим Швецов продаде своя пакет на мениджърския екип начело с Адил Ширинов. Сега Ширинов и още трима от колегите му контролират не само УАЗ, но и завода за двигатели ЗМЗ, както и бившите съвмести предприятия за сглобка на Ford и Mazda - съответно Sollers-Ford в Елабуг и Mazda-Sollers във Владивосток.

 

0 от 500
  • #18
    3 rate up comment 21 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    До 16 - лъжеш яко лъжеш! Няма такава информация нвма такъв източник е показаното от теб. Това че тука са сборище на умно красивите не трябва да вярваш че има наивни хора... След болестите на Путин, перални те, свършващите амуниции, рухваща икономика някоя нова партенка?
  • #17
    25 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Време е рашистите да научат от африканците, че белите робовладелци са много по-свестни от жълтите. Но рашистите се учат от грешките си, защото не се учат в училище да не допускат грешки
  • #16
    19 rate up comment 2 rate down comment
    До 10 ( преди 6 месеца )
    Брато, ти си толкова информиран и умен, че мислиш ВАЗ и УАЗ за едно и също. Я си сипи карнобатската и не си напъвай мозъка да не се спихне
  • #15
    15 rate up comment 0 rate down comment
    До Путин ( преди 6 месеца )
    Кой си го тражи,ке си го найде (Който си го търси, ще си го намери
  • #14
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Конглокенция.
  • #13
    28 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Урок номер 1 по икономика. Имаш конглокенция, цените са ниски. Нямаш конглокенция, цените са високи. Работи и по отношение на продавача и по отношение на клиента. Може човек да си зарива главата в пясъка и да отрича колкото си иска, но когато Китай става единствен клиент за руските ресурси, ще ги купува евтино. А когато Китай стане единствен доставчик на техника за русия, ще продава скъпо.
  • #12
    34 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    А в момента в Русия върви яко цензура и подобно публично признание би било пряк път към Сибир. Преди да възхваляваш братушките си помисли как, в страна която е против Русия, ако ги хвалиш на всеослушание, 2-3 човека ще ти се радват, а 2-3 ще ти се смеят. В Русия ако кажеш нещо за войн... спец операцията те чакат до 15 години затвор (по действителен случай).
  • #11
    8 rate up comment 33 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Тва с краденето на перални, печки и тоалетни чинии беше върха ! :D И меките китки им вярват обаче. Дори има такива дето още го повтарят. Нищо нищо, нека. И вашето време ще дойде, меки китки. Колко тухли ще изпечете и колко камък ще изчукате. Акъла не ви го побира. :) Още не осъзнавате, че с действията си водите Европа към диктатура. При нея обаче, цветните знамена и меките китки не виреят.
  • #10
    2 rate up comment 33 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Хаахаха... Каква е тая партенка. Разрови се да видя има ли такова лице, ами шефа се казва съвсем друго име. Това горното е такъв фейк, но какво да, се очаква от информационната война.. И още нещо има официален сайт на ВАЗ... Там си има описание, 90 = са си собствено производство само някои агрегати идваха от Ремо. Леле как се цитира партенка... Като си спомням ония партенка за, свързващи боеприпаси или взимали чипове от стари перални. Все още на територията ни няма информационни бройлери
  • #9
    3 rate up comment 35 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    по добре с китайци отколкото с нагли немци