"Подиграваме се на руските коли, но те поне произвеждат нещо, а не като нас": това е един от най-честите коментари във форума на Automedia.bg. Повечето българи все още живеят със схващането, че страната ни е на опашката в автомобилните технологии. Дори онези, които са чували за бурния ръст на сектора на автомобилните компоненти у нас, го свързват най-вече с кабели, тапицерии за седалки и други относително нискотехнологични производства. Действително те доминираха в първите години, когато автомобилният сектор в страната тепърва прохождаше. Но днес ситуацията е коренно различна. България е сред европейските лидери в създаването на високотехнологични компоненти за автомобилната индустрия - софтуер, сензори, блокове за управление, тоест нещата с най-висока добавена стойност. Почти няма модерен европейски автомобил без високотехнологични решения, разработени в София. По този повод Bulgaria ON AIR THE INLFIGHT MAGAZINE разтоваря с Константин Конов, генерален директор на Robert Bosch в България. Automedia помества част от интервюто, а пълния текст можете да прочетете тук.
10 въпроса към Константин Конов, Robert Bosch България (ГАЛЕРИЯ):
"Ние имаме две основни конкурентни предимства при привличането на квалифицирани софтуерни инженери за автомобилната индустрия. Едното е, че работим по проекти, които са много интересни за такива специалисти, и които предлагат много добри възможности за професионално развитие. Вторият фактор е, че в компанията сме създали култура на ценности, много близки до семейните. Хората се чувстват като част от едно семейство и в офиса, и извън него. Това до голяма степен ни отличава от повечето други компании. Комбинацията от тези два фактора ни носи предимство в привличането на инженери.
Отделяме изключително голямо внимание и на привличането на млади хора от университетите и дори от последните класове в гимназиите. В тази връзка преди няколко месеца сключихме 10-годишен договор с Техническия университет в София за създаването на специалността "Интелигентни системи и изкуствен интелект". Специалността е бакалавърска, с продължителност 4 години, като последната година програмата и учебното съдържание изцяло ще се осигуряват от нашия Инженерен Център".