"Подиграваме се на руските коли, но те поне произвеждат нещо, а не като нас": това е един от най-честите коментари във форума на Automedia.bg. Повечето българи все още живеят със схващането, че страната ни е на опашката в автомобилните технологии. Дори онези, които са чували за бурния ръст на сектора на автомобилните компоненти у нас, го свързват най-вече с кабели, тапицерии за седалки и други относително нискотехнологични производства. Действително те доминираха в първите години, когато автомобилният сектор в страната тепърва прохождаше. Но днес ситуацията е коренно различна. България е сред европейските лидери в създаването на високотехнологични компоненти за автомобилната индустрия - софтуер, сензори, блокове за управление, тоест нещата с най-висока добавена стойност. Почти няма модерен европейски автомобил без високотехнологични решения, разработени в София. По този повод Bulgaria ON AIR THE INLFIGHT MAGAZINE разтоваря с Константин Конов, генерален директор на Robert Bosch в България. Automedia помества част от интервюто, а пълния текст можете да прочетете тук.
10 въпроса към Константин Конов, Robert Bosch България (ГАЛЕРИЯ):
"По принцип съществуваше такава представа: че високотехнологичните компании, които досега не са се занимавали с автомобили, ще изместят традиционните доставчици в сектора. Но това много трудно би могло да се случи, защото не е достатъчно само да се измисли някаква нова технология. Нейното внедряване в автомобилното производство е изключително сложен процес, който е подложен на много сериозни регулации. И няма как да е иначе, защото представете си, че карате със 140 км/ч по магистралата и нещо в колата ви забие по начина, по който забиват домашните компютри. Очевидно това не може да се допусне.
Всъщност основните доставчици, които работят пряко с производителите, най-добре могат да контролират целия процес и е логично внедряването да става най-лесно през тях, през така наречените доставчици от първо ниво - Tier 1. Но това означава, че и те самите трябва да се превърнат във високотехнологични компании. Bosh също участва активно в тази трансформация".