IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо на България всъщност не й трябва завод за автомобили

Тук създаваме високи технологии за коли, които са и по-доходни, и по-трайни от обикновеното сглобяване, казва шефът на Robert Bosch България

"Подиграваме се на руските коли, но те поне произвеждат нещо, а не като нас": това е един от най-честите коментари във форума на Automedia.bg. Повечето българи все още живеят със схващането, че страната ни е на опашката в автомобилните технологии. Дори онези, които са чували за бурния ръст на сектора на автомобилните компоненти у нас, го свързват най-вече с кабели, тапицерии за седалки и други относително нискотехнологични производства. Действително те доминираха в първите години, когато автомобилният сектор в страната тепърва прохождаше. Но днес ситуацията е коренно различна. България е сред европейските лидери в създаването на високотехнологични компоненти за автомобилната индустрия - софтуер, сензори, блокове за управление, тоест нещата с най-висока добавена стойност. Почти няма модерен европейски автомобил без високотехнологични решения, разработени в София. По този повод Bulgaria ON AIR THE INLFIGHT MAGAZINE разтоваря с Константин Конов, генерален директор на Robert Bosch в България. Automedia помества част от интервюто, а пълния текст можете да прочетете тук.
     
        
10 въпроса към Константин Конов, Robert Bosch България (ГАЛЕРИЯ):

 

0 от 500
  • #8
    12 rate up comment 7 rate down comment
    до 6 ( преди 2 години )
    неграмотниците това си повтарят, да им олеква. От Пежо до Мерцедес и Порше, всички нови автомобили са със софтуер от Бош София или Вистеон София. Явно парлеву франсе сте само потниците и кумира ви Боко
  • #7
    8 rate up comment 5 rate down comment
    До 5 ( преди 2 години )
    И в трите изброени от теб средната заплата е над 1000 евро то ако беше за едната заплата щеше да са при нас и ако тук някой получава 2-3 хил евро за дадено нещо то в Словакия ще взима още хиляда отгоре
  • #6
    13 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    има един преподавател в техническия като знае какви бъдещи инжИнери с висшу убразовоние седят на банките и човека го е страх да отиде на лекар толкова по темата за квалифицираните кадри тук всички парлеву франсе
  • #5
    13 rate up comment 13 rate down comment
    до 3 ( преди 2 години )
    Автомобилните производства са за там, където хора се съгласяват да работят за по 500 евро на месец. Така привлякоха заводи Словакия, Румъния и Унгария. Доста по-добре е да се правят високи технологии - в Бош, Вистеон и Сенсата заплатите са средно по 3000-4000 лева. Само че за да ги изкараш, трябва да си учил и да умееш и нещо друго, освен да даваш акъл като коментатор номер 2
  • #4
    10 rate up comment 13 rate down comment
    до 2 ( преди 2 години )
    поредния гражданин от селски тип с отдавна забравено средно образование, който обаче копнее да обясни на всички останали как работи икономиката, преди да изтича да си купи билетче за чегъртане от лотарията на шиши
  • #3
    16 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    От частите се печели много повече като съотношение спрямо размера на инвестиция. Тези производства са и по устойчиви защото по лесно могат да се пренасочат и към други индустрии в случай на криза. Да направиш цялостно автомобилно производство е изключително сложно и скъпо начинание свързано с много рискове. Да не говорим че изграждането на бранд също е много трудна задача. Автомобилните производства са за големите държави. Там където има много ресурси и работници.
  • #2
    17 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    За България е по-добре да прави коли и части за тях, както са другите държави. Когато правиш повече неща, тогава има повече добре платени работни места, има повече данъци които влизат в хазната. Не е казано, че ще сме голяма работа, ако произвеждаме коли, важното е да има такива заводи, защото хората и държавата ще правят пари от тях.Поредните глупости които сте измъчили в статия, без да сте вложили грам мозък и мисъл, какви са плюсовете от такива заводи, а не просто да се хвалим, че правим коли
  • #1
    15 rate up comment 11 rate down comment
    Точно така ( преди 2 години )
    За държава като България е много по добре е да прави части за автомобили отколкото самите автомобили. Фирмите които произвеждат качествени части на добри цени винаги ще имат клиенти и по целия свят.