"Подиграваме се на руските коли, но те поне произвеждат нещо, а не като нас": това е един от най-честите коментари във форума на Automedia.bg. Повечето българи все още живеят със схващането, че страната ни е на опашката в автомобилните технологии. Дори онези, които са чували за бурния ръст на сектора на автомобилните компоненти у нас, го свързват най-вече с кабели, тапицерии за седалки и други относително нискотехнологични производства. Действително те доминираха в първите години, когато автомобилният сектор в страната тепърва прохождаше. Но днес ситуацията е коренно различна. България е сред европейските лидери в създаването на високотехнологични компоненти за автомобилната индустрия - софтуер, сензори, блокове за управление, тоест нещата с най-висока добавена стойност. Почти няма модерен европейски автомобил без високотехнологични решения, разработени в София. По този повод Bulgaria ON AIR THE INLFIGHT MAGAZINE разтоваря с Константин Конов, генерален директор на Robert Bosch в България. Automedia помества част от интервюто, а пълния текст можете да прочетете тук.
10 въпроса към Константин Конов, Robert Bosch България (ГАЛЕРИЯ):
"Да, има държави в ЕС, които го правят успешно. Но това зависи най-вече от способностите на държавната администрация да намери правилните опции, които могат да бъдат предложени и да задоволят както инвеститора, така и европейските изисквания. Което за съжаление в България се оказа проблемно, особено в случая с Volkswagen.
В същото време аз не смятам, че привличането на автомобилно производство е най-добрият път, по който да се развива България. Според мен по-правилно е да има инвестиции във високи технологии и иновации. От една страна, те носят по-висока добавена стойност. От друга, чисто стратегически са по-трайни. Защото едно съвременно производство, един съвременен завод лесно може да бъде пренесен от едно място на друго. Там основният фактор е цената на труда. Докато във високите технологии цената на труда е един от най-малко значимите компоненти".