IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Каква кола е най-добра за притежание в кризата?

Експерти препоръчват избора на по-опростени в техническо отношение модели

В контекста на непрекъснато повишаващите се цени на услугите и проблемите във веригата за доставки, автомобилът с атмосферен двигател и класическа скоростна кутия (механична или автомат) става най-добрият избор. Поне на това мнение са експерти, потърсени за коментар от Gazeta.Ru, както и представители на германския автомобилен клуб ADAC.


криза - автомобил


Според тях, при равни условия превозните средства с по-проста конструкция, които не са оборудвани с турбокомпресор, роботизирана скоростна кутия и голям брой електронни компоненти ще донесат по-малко разходи на собствениците. Това е така, защото в природата не съществува 100% надеждност. Дори тя да бъде постигнатата във всяка отделна част, монтирането на голям брой детайли намалява именно надеждността.

Този принцип е приложим за всеки от автомобилните компоненти и агрегати – двигател, трансмисия, шаси и допълнителни опции, които отговарят за комфорта на водача и пътниците. Съответно, автомобил с по-опростена конструкция и по-малко детайли ще бъде по-надежден от модерната и сложна кола, като съответно ще бъде по-евтин за ремонт.


криза - автомобил


В същото време самите производители планират вероятността от повреда на автомобилните агрегати. На практика обаче това колко може да изкара даден модел става ясно от статистическите данни – например тези, които се събират и ежегодно се публикуват от ADAC.

„По-голям брой различни елементи (както електронни, така и механични) също води до увеличаване на разходите за поддръжката на даден автомобил в сравнение с моделите с по-просто оборудване“, посочват от сервиза на компанията Avilon, която е от един от дилърите на Volvo Car.


криза - автомобил


Друга тенденция, която се забелязва е, че доскоро автомобилите с дизелови двигатели бяха предпочитани на пазара на употребявани коли, тъй като предлагат по-нисък разход на гориво. Този фактор обаче вече остава на заден план, тъй като цената на дизеловото гориво е по-висока от тази на бензин А-95.

Дори простата поддръжка на автомобил с задвижване на всички колела с предавателна кутия и допълнителни задвижващи валове ще бъде много по-трудна и скъпа от автомобил с предно задвижване, в който всички основни агрегати, изискващи специално внимание, са подредени в предния край и са лесно достъпни. „

„Ако колата има достъп без ключ, различни електронни асистенти на водача и други подобни, системи това също затруднява поддръжката на автомобила от техническа гледна точка. Затова е по-добре да се обърне внимание на автомобили с атмосферни двигатели, с ръчна или класическа хидромеханична скоростна кутия. При избора е добре да се обърне внимание на тези модели, които се използват успешно като таксита или в корпоративни паркове”, съветва вицепрезидентът на „Националния автомобилен съюз" - Янг Хайтзир.


криза - автомобил


Той допълва, че всяка повреда в автомобили като Porsche Panamera, Cayenne, Range Rover или BMW ще удари сериозно джоба на собственика. А тези коли са натъпкани с електроника, което ги прави и по-уязвими към поява на различни проблеми.

Според Хайтзир, в масовия сегмент е за предпочитане да се обърне внимание на модели, които са разработени не само за Европа, но и за други региони, в които пътищата традиционно са в лошо състояние. Съответно, е добре да се избягват малките турбомотори и вариатори (CVT), тъй като тяхната конструкция е много по-сложна.


криза - автомобил


Като пример се посочват по-старите модели на Toyota, които сякаш изглеждат с 10-15 години изостанали от конкурентите си, но пък предлагат висока надеждност на компонентите и задвижващите агрегати. И точно това ги прави подходящ избор в момента.

Любопитното е, че експертите препоръчват и покупка на електрическо превозно средство, стига инфраструктурата на района, в който се използа, е подходяща. Електромобилите не изискват смяна на ангренажни ремъци или свещи, както и на други консумативи. Освен това, те имат много по-малко проблеми с отказ на двигателя, с който често се сблъскват собствениците на бензинови и дизелови автомобили.


0 от 500
  • #29
    0 rate up comment 1 rate down comment
    до #26 ( преди 2 седмици )
    НИКОЙ не може да работи за себе си! Нужни са машини, за машините са нужни суровини, а за първите 2 трябва финасиране. . .
  • #28
    3 rate up comment 2 rate down comment
    до 27 ( преди 3 седмици )
    Сегашното правителство нищо не спря (само за едни милярди приказваха и не можаха да докаже нищо, само лаладжии и най-малки разбраха, че само приказват, теглеха кредити, увечиха дълга и го дадоха за пенсии (не, че не заслужават пенсионерите), но ще го плащат хората, както ства всеки път когато бсп се докопа до власта, а Пълния Провал е по-зле и от бсп (т.е вътре еднин друг не се търпят), но заради далаверите с плана още се дрържат колкала...
  • #27
    13 rate up comment 18 rate down comment
    До 25 ( преди 3 седмици )
    Много си зле. Инфлацията е при Виденов, не при Костов. Въпреки многото обвинения за щяло и нещяло, Костов оправя кашата, забъркана от Виденов и БСП и стабилизира икономиката. Шоково вдигане на заплати не се прави от правителството, освен ако живееш в тоталитаризъм. Сегашното правителство спря кражбата на пари и ги насочи към пенсии (и друго), но ей такива като теб пак недоволни. Бензина ви покриват и пак недоволни. Ограмотете се, бе! Искате 3 бона ей така, а ви мързи да прочетете 5 реда.
  • #26
    8 rate up comment 3 rate down comment
    До 23 ( преди 3 седмици )
    Работи за себе си и ще получиш колкото си изработил .Цената на труда се определя от пазара.
  • #25
    7 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Правителството идея си няма от икономика и управление, вдигането на пенсии не се прави с теглене на заеми, трябва да се вдига стандарта и от там да дойдат парите. Това в момента което ни се прилага е шоковата инфлация на Костов обаче с удобно пропуснато шоково вдигане на заплати. Освен това повечето хора яко се скъсват от работа, но както се казва баламите бачкат да са болни и стари когато им дойде време ако изобщо човек доживее до пенсия в тия времена.
  • #24
    5 rate up comment 14 rate down comment
    До 23 ( преди 3 седмици )
    За да получиш по-висока заплата, трябва да я изработиш, не може правителството да накара някой да ти плаща за прекопан декар а да си прекопал 5 кв.м. БВП на глава от населението на ЕС СРЕДНО е 6 пъти по-висок от този на България, тоест средно в ЕС, един работник изработва 6 пъти повече работа, нормално е да взема и 6 пъти повече пари. Трябва да се научим да работим. *** в чужбина, поработи и ще видиш какво е бачкане, има хора, които за да изкарват повече пари за семейството работят на две места
  • #23
    11 rate up comment 3 rate down comment
    ИБН ЕБН АЛ КАМИЛ ( преди 3 седмици )
    От всички статии, който съм прочел през последните 33 години......., ми става ясно, че хляба, тока, газта, парното, бензина и всичко може да си е на каквато и ще цена, НО ТРЯБВА ЗАПЛАТИТЕ ДА ПОКРИВАТ ВСИЧКО............ ДАЙ МИ ТРИ БОНА ЗАПЛАТА, НЕКА БЕНЗИНА Е 3 ЛЕВА, ОЛИОТО 6,ТОКА 10...!!!!!ПРЕЗ ТЕЗИ 33 ГОДИНИ НЕ СЪМ ПРОЧЕЛ, НЕ СЪМ ВИДЯЛ НЯКОЯ ПАРТИЯ ДА ОБЕЩАЕ ВДИГАНЕ НА ЗАПЛАТИ, ВСИЧКИ КАЗВАТ САМО, ЧЕ ДО КРАЯ НА МАНДАТА ЩЕ НАПРАВЯТТТТТ ВСИЧКО ВЪЗМОЖНО.... ХАХАХА..... ДОБРЕ, ЧЕ ИМА ОЩЕ ЗА КРАДЕНЕ
  • #22
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Асан ( преди 3 седмици )
    Най-добре ми беше с каруцата, 1к.с., разход 10 кг трева + 10 л вода на 100км, ама ги забраниха пущините. Те сега санкционираните хора на изток от Европа ще се върнат на именно тази опростена конструкция май май.
  • #21
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Това винаги е било най-добрия избор, екологията е тази която едновременно излишно усложни и оскъпи автомобилите което ги направи по-чупливи и негодни за тежка и продължителна употреба.
  • #20
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Аааа ( преди 3 седмици )
    Значи нова руска