IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Дойде краят на евтиното ползване на електромобилите

Швейцария първа в Европа ще въведе данък на изминат километър, за да компенсира приходите от акцизи върху горивата

Относително по-евтиното зареждане и данъчните отстъпки са главните предимства на електромобилите пред конвенционалните коли, и донякъде компенсират доста по-високата им начална цена. Но краят на тези предимства вече се задава: Швейцария ще стане първата европейска страна, въвела извънреден данък върху електрическите превозни средства.
    
       
такси, километър
В бъдеще собствениците на електромобили в Европа ще се чувстват, сякаш са в такси. От гледна точка на пътната поддръжка обаче данъкът на километър е по-справедлив - онзи, който използва и амортизира повече пътищата, плаща повече
     
       
Правителството в Берн потвърди, че на работна група в транспортното министерство вече е възложено да оформи предложението за такъв данък и да тго представи до края на годината. Ставката ще е на базата на изминатите километри, като вероятно ще се умножава и по допълнителен коефициент според класа и масата на конкретния автомобил. Преди да бъде въведена обаче, тя ще трябва да бъде одобрена с референдум от швейцарските граждани.

С масовото въвеждане на електромобилите правителствата в Европа губят един от най-основните си източници на приходи - акциза върху горивата. Още през 2018 Automedia.bg предупреди, че въвеждането на някаква такса върху електромобилите, най-вероятно на база изминати километри, е неизбежна. Подобен вариант вече се разработва във Великобритания и в няколко страни от ЕС.

В Швейцария приходите от акциза директно се пренасочват към поддръжка на пътната мрежа. След бума на електромобилите в последните две години тези приходи вече започват да намаляват. Планът на властите е да въведат компенсиращия данък от 2030 година.
   
      

 

0 от 500
  • #55
    15 rate up comment 31 rate down comment
    W203 EV ( преди 2 месеца )
    Смених двигателя на един стар w203 мерцедес с електрически. Пълен комплект с батериите 7000 лири. Зацепих го директно към кардана. Сега минава на ток около 160км. За още 2000лири мога да ми сложа още един комплект батерии и ще изминава почти двойно. На покрива на къщата имам 30kw фв централа. Живея на 20км от София и напрактика всеки ден пестя по 30лв за гориво или 1000лв. месечно. Който разбрал, разбрал, който не да си кара бангиите с двг.
  • #54
    31 rate up comment 15 rate down comment
    Lancista Per Sempre ( преди 2 месеца )
    Кой нормален ще си купи електрифицирана кола? Бензина и ръчката са истината и само истината!
  • #53
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Термопомпа вода-вода извлича топлинна енергия от подземните води, които са с температура между 7-14С целогодишно. Това дава възможност за по-висок коефициент на енергийна ефективност, който е изразен в СОР на машината- между 5 и 8. Преди всичко за изграждането на една такава инсталация са необходими геотермални проучвания. При изчисляването на топлинната мощност и вида термопомпа има изисквания относно водата и дебита. Не е широко разпространена в България.
  • #52
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Термопомпа, която консумира 1 kW/h електроенергия отдава 4 kW/h топлинна мощност, намалявайки разхода на електричество с 65-80%. Това съотношение не може да бъде постигнато от друг подобен уред предназначен за отопление и охлаждане.Благодарение на съвременната технология може допълнително да се съкрати дневната работа на машината чрез програмиране по часове, което допринася още веднъж за ниските сметки.
  • #51
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Термопомпата е климатична машина, която "премества" енергия във вид на топлина от едно място на друго. В зависимост от нуждите тази топлина може да се премества там където Вие желаете - в или извън помещенията. Това определя режима на работа: отопление или охлаждане. Климатикът и хладилникът са термопомпени агрегати.Принципът на работа на термопомпатаПринципът на работа на термопомпатаТермопомпената система се използва за отопление, охлаждане и производство на топла вода (БГВ) за бита в ...
  • #50
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Адвокатът е започнал да ви подритва. Копаете дъното, но е очаквано.
  • #49
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 2 месеца )
    Под нивото си ми. Виж разликата между ефективност и КПД. А за термопомпа COP. Това са три различни понятия.
  • #48
    1 rate up comment 2 rate down comment
    az sym ( преди 2 месеца )
    Анонимният писател, който изписа 10 страници небивалици. Имам едно въпрос че към теб, като си толкова умен. Защо КПД на ДВГ е със стойности до 100%, а при термопомпи те максималната стойност е 1? Нали си с голямо КПД, дай да видим.
  • #47
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 2 месеца )
    Дори не става въпрос за екология. Електромобилите както и възобновяемите източници ще се наложат по напълно пазарни принципи. Да не мислиш че тези 21 гигавата фотоволтаици, които предприятията и частните лица са заявили за изграждане в България са тръгнали да ги изграждат по екологични причини? Че даже не ги изграждат да печелят, а за да не губят от високата цена на тока. Същото ще стане и с батериите, когато токът е почти без пари като пече и адски скъп след залез слънце.
  • #46
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Тукашните специалисти дори не разбирате какво значи парников ефект. Та, очаквано е да не разбирате по-сложните неща. Ако някога съберете знания и умения да си построите парник на село, може и да пробвате по-сложните неща. Като например КПД.