fallback

Дойде краят на евтиното ползване на електромобилите

Швейцария първа в Европа ще въведе данък на изминат километър, за да компенсира приходите от акцизи върху горивата

Относително по-евтиното зареждане и данъчните отстъпки са главните предимства на електромобилите пред конвенционалните коли, и донякъде компенсират доста по-високата им начална цена. Но краят на тези предимства вече се задава: Швейцария ще стане първата европейска страна, въвела извънреден данък върху електрическите превозни средства.              В бъдеще собствениците на електромобили в Европа ще се чувстват, сякаш са в такси. От гледна точка на пътната поддръжка обаче данъкът на километър е по-справедлив - онзи, който използва и амортизира повече пътищата, плаща повече               Правителството в Берн потвърди, че на работна група в транспортното министерство вече е възложено да оформи предложението за такъв данък и да тго представи до края на годината. Ставката ще е на базата на изминатите километри, като вероятно ще се умножава и по допълнителен коефициент според класа и масата на конкретния автомобил. Преди да бъде въведена обаче, тя ще трябва да бъде одобрена с референдум от швейцарските граждани.

С масовото въвеждане на електромобилите правителствата в Европа губят един от най-основните си източници на приходи - акциза върху горивата. Още през 2018 Automedia.bg предупреди, че въвеждането на някаква такса върху електромобилите, най-вероятно на база изминати километри, е неизбежна. Подобен вариант вече се разработва във Великобритания и в няколко страни от ЕС.

В Швейцария приходите от акциза директно се пренасочват към поддръжка на пътната мрежа. След бума на електромобилите в последните две години тези приходи вече започват да намаляват. Планът на властите е да въведат компенсиращия данък от 2030 година.           

 

fallback
  • #14
    JeikRaraarrarry ( преди 2 години )
    Скачать Как улучшить работу мозга и память без лекарств.Как УЛУЧШИТЬ работу мозга и ПАМЯТЬ без лекарств.ПОЛЕЗНЫЕ ССЫЛКИ:Упражнения для шеи: https://youtu.be/ugt0m4bQIPsВиде... Скачать Владислав Листьев. Его погубили деньги. Страшная и тяжелая жизнь автора передачи ВзглядВладислав Листьев. Убийственный "Взгляд". Владислава Лис
  • #13
    иво ( преди 2 години )
    Единственият до момента, дето е взел да стопля за какво е цялото нещо е номер 3. А на другите леко ще спомена, че цените на горивата са ИЗКУСТВЕНО завишени над три пъти, за да може да им излезне измамата с електрокарите. Защото Двг е БЕЗУМНО изчистен, реално е в пъти по-икономичен и рентабилен от електрокар. А за екология, дори не споменавайте, защото само един нисък клас електрокар (не че има висок де), само със слизането от конвейера, се равнява на 450 000км пробег с двг. А той тепърва излиза.
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    Швейцария няма много общо с ЕС, да си въвеждат каквото искат, иначе този съюз ЕСЕС както е по-добре да го прекръстят взе много да пречи, нека да оставят всяка държава спрямо положението в което се намира да решава сама.
  • #11
    Продължение ( преди 2 години )
    Хайде сега ти ми отговори, този който живее в панелка, кога точно смяташ че ще си купи чисто нов електромобил за 100 000 лв?Към момента а и през 2035 година, тези които могат да си позволят да си купят чисто нов автомобил, са същите тези които могат да си позволят да имат и гараж пък бил той и под наем, така че въобще не ги мисли къде ще зареждат. Тези в панелките ще имат този проблем най-рано 2050 , когато електромобилите станат 15-20-30 годишни, за да си ги позволят.
  • #10
    До долния ( преди 2 години )
    Разбира се, че няма да си произвеждат тока сами. Сами ще си го произвеждат тези, които им го продават, за разлика от тези които им продават горивата в момента и не могат да си ги произведат сами. Себестойността на киловатчас от фотоволтаична централа в момента е под 5 стотинки. Тоест като сложат 1000% надценка, ще ти го продадат на 50 ст., при положение че цената на тока на борсата в момента е по-висока без ДДС и без такси за пренос и без акциз. Дали няма да има мераклии за зарядни?
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    6-ти, айде вали си розовите очила и ми обясни как точно в Люлин или Младост по панелките ще си произвеждат тока сами? Ами в Лозенец? А в другите "елитни" коптори, опа квартали, където нямат дори канализация?
  • #8
    До долния ( преди 2 години )
    Колко струва киловатчас на зарядните на Тесла в Германия?Дали пък не е няколко пъти по-евтино от това което си написал?
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Е така е, свърши прИмоцията. Като цяло използванто на ел. коли е евтино само ако ги зарждаш вкъщи и то пак зависи от тарифите. Но по настоящем, на супер-чаржър 1Е/квч при 18-20квч/100 това е еквивалент на 9-10л нафта (2Е/л) (цените са в Германия) Ами с моя 200кс семеен вагон, при 160+ разхода ми е под 8/100, а ел. кола трява да я жаля до към 120-30.
  • #6
    Продължение ( преди 2 години )
    Освен това не забравяй, че цената на тока не може да се вдига до безкрай, защото хората започват да си го произвеждат сами И при излишък цената му пада дори до нула. А на бензиноколонката плащаш колкото ти кажат без значение, че цената на нефта била паднала, а цената на литър гориво се вдигна с 1,5лв. Ще се учудиш ли, ако през 2030 или по-рано литъра струва 5 лв? Тогава САМО горивото за 300 хил. км с едно SUV ще ти струва 150 хил.лв. срещу 15 хил. за ток. Батерията е по-евтина май.
  • #5
    До долния ( преди 2 години )
    Пак няма да ти излезе сметката. Най-старата батерия на Тесла модел S, която е и най-проблемната, изкара 500 хиляди километра само на бързо зареждане, а след ремонта изкара още 1 милион километра. Батериите на Тесла модел 3 са много по-добри, а новите 4680 батерии, които Тесла започна да произвежда в Тексас, са проектирани за 3,5 милиона километра до спад на капацитета/пробегът с 10%. Тоест батерията ще надживее с години автомобила и ще се ползва за съхранение на енергия от ВЕИ след това.
fallback
Последни