fallback

Дойде краят на евтиното ползване на електромобилите

Швейцария първа в Европа ще въведе данък на изминат километър, за да компенсира приходите от акцизи върху горивата

Относително по-евтиното зареждане и данъчните отстъпки са главните предимства на електромобилите пред конвенционалните коли, и донякъде компенсират доста по-високата им начална цена. Но краят на тези предимства вече се задава: Швейцария ще стане първата европейска страна, въвела извънреден данък върху електрическите превозни средства.              В бъдеще собствениците на електромобили в Европа ще се чувстват, сякаш са в такси. От гледна точка на пътната поддръжка обаче данъкът на километър е по-справедлив - онзи, който използва и амортизира повече пътищата, плаща повече               Правителството в Берн потвърди, че на работна група в транспортното министерство вече е възложено да оформи предложението за такъв данък и да тго представи до края на годината. Ставката ще е на базата на изминатите километри, като вероятно ще се умножава и по допълнителен коефициент според класа и масата на конкретния автомобил. Преди да бъде въведена обаче, тя ще трябва да бъде одобрена с референдум от швейцарските граждани.

С масовото въвеждане на електромобилите правителствата в Европа губят един от най-основните си източници на приходи - акциза върху горивата. Още през 2018 Automedia.bg предупреди, че въвеждането на някаква такса върху електромобилите, най-вероятно на база изминати километри, е неизбежна. Подобен вариант вече се разработва във Великобритания и в няколко страни от ЕС.

В Швейцария приходите от акциза директно се пренасочват към поддръжка на пътната мрежа. След бума на електромобилите в последните две години тези приходи вече започват да намаляват. Планът на властите е да въведат компенсиращия данък от 2030 година.           

 

fallback
  • #34
    анонимен ( преди 2 години )
    Желязо, мед, алуминий, никел, литий и натрий има предостатъчно. А немците се прецакаха, защото първо затвориха ядрените мощносто, след това въглищата. А трябваше да започнат с потреблението си на природен газ, след това въглищата, остявяйки ядрените за последно. Иначе адвокатът определено подценява проблема. Едни малки детайли като техническа експертиза и инфратрактура го оставя някъде много далеч. По този въпрос може да прочете нещо за африканците и тези двете.
  • #33
    анонимен ( преди 2 години )
    момчета айде гасете тока че достатъчно наспамихте темата не е за електроенергия а за пътна инфраструктура
  • #32
    Продължение ( преди 2 години )
    А за 2021 година, доколкото си спомням възобновяемите източници, които не са само от перки и солари, доставиха над 50% от енергията в Германия.
  • #31
    До долния ( преди 2 години )
    Хайде сега се върни и внимателно прочети. Говоря за ползвания в Германия ток, а Германия е най-големия износител на ток в Европа и като такъв изнася и в други страни.И преди да говориш глупости първо се запознай къде е тази липса на ток заради която Германия ще запали въглищните си централи? Палят ги за да не останат французите на свещи, защото изпитват огромен недостиг на ток, който ще се задълбочи следващата зима и очакват цени от евро за киловатчас на едро, които ще плащат на германците.
  • #30
    анонимен ( преди 2 години )
    24-ти, явно си анонимния, който само спамва форума със словоизлияния. Спри се малко или докато чакаш да ти се зареди колата, си решил да изкараш някой лев? Конкретно Германия, пуска централите на въглища, поради липса на ток. От 2021, % на енергията от панели и вятър е под 50. Както са ти написали, ако целият им автопарк от 40 мил коли мине на ток, централите от цял ЕС няма да им стигнат.
  • #29
    До 24 ( преди 2 години )
    А ти си нямаш представа за какъв кумулативен капацитет става въпрос ако сумираш капацитетите които ще представляват батериите на електромобилите в бъдеще. Един милион електромобила с 80 киловатчаса батерия, са 80 гигаватчаса. Ето ти седмицата в комбинация с АЕЦ Козлодуй, павец чаира, вец-овете, вятърни и фотоволтаични централи, както и централи на биомаса и газови генератори в сградите.
  • #28
    анонимен ( преди 2 години )
    Да ти го кажа по друг не мислиш ли че е твърде глупаво това, че посред лято тази сутрин се изкъпа с вода, която е загрята с помощта на въглища? Тоест си топлиш бойлера на въглища?Не е ли по-логично да си го топлиш от слънцето, независимо дали чрез панели за загряване на вода или фотоволтаици които са сложени на твоя или чужд покрив? Ако сложим фотоволтаици на всеки покрив, ще има енергия и за изнасяне, а да не говорим и за паркингите и пътищата.
  • #27
    До 26 ( преди 2 години )
    Прочети мнение 25 и 27.Ако ще е ТЕЦ, то той може да е директно при потребителите. Топлината от въглищните централи буквално се изхвърля на вятъра без да се ползва, а с произведения от въглищата ток след загубите от пренос и разпределение, се доставя под 30% от енергията на въглищата, като тази енергия се използва за отопление. Не мислиш ли че е глупаво да изхвърлиш 70% от енергията на въглищата, вместо да я ползваш за отопление, а токът за нещо друго, например за електромобили?
  • #26
    Продължение ( преди 2 години )
    И този ток от газов когенератор може да се произвежда директно в сградите, като с тока се зареждат електромобили, а горещата вода от охлаждането на ДВГ да се използва за отопление и гореща вода без нужда от пренос. По този начин се намалява и натоварването на електрическата мрежа и не трябват допълнителни далекопроводи, трансформатори и всякаква друга инфраструктура.
  • #25
    до 24 ( преди 2 години )
    стига да не беше малката подробност, че генераторите от възобновяеми източници не произвеждат тогава, когато ти трябва токът, за разлика от ТЕЦ-овете. Значи ще трябват и системи за съхранение на енергията. Който си въобразява, че това може да стане чрез литиево.-йонни батерии, няма и най-смътна представа за добиви и наличност на материали като никел, литий, манган, кобалт, дори мед.
fallback
Последни