fallback

Дойде краят на евтиното ползване на електромобилите

Швейцария първа в Европа ще въведе данък на изминат километър, за да компенсира приходите от акцизи върху горивата

Относително по-евтиното зареждане и данъчните отстъпки са главните предимства на електромобилите пред конвенционалните коли, и донякъде компенсират доста по-високата им начална цена. Но краят на тези предимства вече се задава: Швейцария ще стане първата европейска страна, въвела извънреден данък върху електрическите превозни средства.              В бъдеще собствениците на електромобили в Европа ще се чувстват, сякаш са в такси. От гледна точка на пътната поддръжка обаче данъкът на километър е по-справедлив - онзи, който използва и амортизира повече пътищата, плаща повече               Правителството в Берн потвърди, че на работна група в транспортното министерство вече е възложено да оформи предложението за такъв данък и да тго представи до края на годината. Ставката ще е на базата на изминатите километри, като вероятно ще се умножава и по допълнителен коефициент според класа и масата на конкретния автомобил. Преди да бъде въведена обаче, тя ще трябва да бъде одобрена с референдум от швейцарските граждани.

С масовото въвеждане на електромобилите правителствата в Европа губят един от най-основните си източници на приходи - акциза върху горивата. Още през 2018 Automedia.bg предупреди, че въвеждането на някаква такса върху електромобилите, най-вероятно на база изминати километри, е неизбежна. Подобен вариант вече се разработва във Великобритания и в няколко страни от ЕС.

В Швейцария приходите от акциза директно се пренасочват към поддръжка на пътната мрежа. След бума на електромобилите в последните две години тези приходи вече започват да намаляват. Планът на властите е да въведат компенсиращия данък от 2030 година.           

 

fallback
  • #44
    анонимен ( преди 2 години )
    Направо не е за вярване какви болни ентусиасти са привържениците на батерии. От VW, а и не само те, се чудят и официално казват че има сериозен проблем с производството на батерии, но тукашните форумни специалисти разбира се знаят повече. Какви ли не глупости чета тук - цената на BEV била падала, всичко било супер и материали за батерии много, даже поевтинявали. Направо не мога да повярвам!
  • #43
    До 41 42 и 43 ( преди 2 години )
    Нямаше нужда да го повтаряш три пъти, разбрах те от първия път. Но ако газовите когенератори ти "пречат", всъщност на по-късен етап и те няма да са нужни, защото ще са изградени достатъчно възобновяеми мощности, батерии и правотокови електропроводи, които да свързват континентите и да прехвърлят енергия от една часова зона в друга. Както и от север на юг и обратно. Защо правотокови оставям на тебе да се самообразоваш, но не е грешка. И не не говоря за догодина. Това ще е дъълъг процес.
  • #42
    анонимен ( преди 2 години )
    И още нещо - ако се "образовате" от авкомедията и уикито, по-добре си мълчете. Щото сте абсолютни мозъчни инвалиди.
  • #41
    aaaaa ( преди 2 години )
    Този ентусиазираният с много коментари...Газови генератори, пасивни къщи и ала бала... май и грам си нямаш понятие от ВЕИ и термодинамика...Четеш нещо в нета и го пишеш тук. АКо всичко беше толкова лесно, както го описваш, България и светът щяха да са рай! Първо се поразрови малко назад тук в статиите да видиш за запасите за редкоземни метали в света, до кога че ще стигнат. Ако рециклирането вървеше в по вода, вече нямаше да има нужда да се добиват доста изкопаеми по света, а......
  • #40
    KVY ( преди 2 години )
    Този ентусиазираният с много коментари...Газови генератори, пасивни къщи и ала бала... май и грам си нямаш понятие от ВЕИ и термодинамика...Четеш нещо в нета и го пишеш тук. АКо всичко беше толкова лесно, както го описваш, България и светът щяха да са рай! Първо се поразрови малко назад тук в статиите да видиш за запасите за редкоземни метали в света, до кога че ще стигнат. Ако рециклирането вървеше в по вода, вече нямаше да има нужда да се добиват доста изкопаеми по света, а......
  • #39
    //// ( преди 2 години )
    Този ентусиазираният с много коментари...Газови генератори, пасивни къщи и ала бала... май и грам си нямаш понятие от ВЕИ и термодинамика...Четеш нещо в нета и го пишеш тук. АКо всичко беше толкова лесно, както го описваш, България и светът щяха да са рай! Първо се поразрови малко назад тук в статиите да видиш за запасите за редкоземни метали в света, до кога че ще стигнат. Ако рециклирането вървеше в по вода, вече нямаше да има нужда да се добиват доста изкопаеми по света, а......
  • #38
    анонимен ( преди 2 години )
    Нямате дори акъл да се сетите, че батерии, електроника и енергетика са навързани. Абе, успявате ли да вървите в права линия без чужда помощ?
  • #37
    анонимен ( преди 2 години )
    Общите световни резерви на литий се оценяват на 14 милиона тона. Това съответства на 165 пъти обема на производството през 2018 г. Къде се добива най-много литий? С 51 000 тона Австралия беше най-важният доставчик на литий през 2018 г. пред Чили (16 000 тона), Китай (8 000 тона) и Аржентина (6 200 тона). И тази опорка отива на бунището. Средната батерия на електрически превозни средства изисква около 10 кг метал. И тази опорка също като предишната.
  • #36
    анонимен ( преди 2 години )
    В насипно състояние, по маса, се състои предимно от желязо (32,1%), кислород (30,1%), силиций (15,1%), магнезий (13,9%), сяра (2,9%), никел (1,8%), калций (1,5%) %) и алуминий (1,4%); като останалите 1,2% се състоят от следи от други елементи. Тази опорка, че видиш ли нямало било никел Е СКУДОУМИЕ!
  • #35
    анонимен ( преди 2 години )
    Масата на Земята е приблизително 5,97
fallback
Последни