Херберт Дийс, главният изпълнителен директор на Volkswagen Group, има сериозни опасения, че някои стъпки за замяна на руския газ в Германия не са направени достатъчно бързо. И при евентуално пълно спиране на доставките, немската индустрия ще се сблъска със сериозни проблеми.
Според Дийс, спиране на руските газови доставки би имало значителни последици за автомобилната индустрия. Затова, мениджърът предупреждава, че Volkswagen ще запази опцията да задвижва електрическите си централи на въглища, а не на газ, ако това се случи.
Босът на VW Group, който говори в интервю на Катарския икономически форум в Доха, също обясни, че независимо от постигнатия напредък в доставките на втечнен природен газ (LNG) от Съединените щати и други страни, изграждането на необходимата инфраструктура да бъде независима от доставките от Русия ще отнеме време.
"Сигурен съм, че в дългосрочен план ще станем независими от руския газ, но в момента вероятно не вървим достатъчно бързо", заяви Дийс пред репортера на Bloomberg Анна Едуардс. „Факт е, че световното автомобилно производство вече се забави значително поради кризата с полупроводниците и недостига на суровини. Ако това се усложни от по-нататъшни забавяния поради трудното намиране на енергия, кризата ще да се влоши още повече", допълва мениджърът.
"За момента не виждаме намаляване на търсенето", обясни лидерът на VW, "но в бъдеще клиентите могат да променят отношението си. Очакванията да бъде доставен електрически автомобил от групата ни към този ден е около година, не можем да си позволим да отидем по-нататък".
Във Волфсбург, историческата крепост на германската фирма, идеята е бързо да се изпревари Tesla по отношение на продажбите на 100% електрически модели. Целта е да германците да излязат пред американската фирма до 2025 г. Но при сегашните геополитически трудности задачата няма да е толкова проста. В същото време Tesla също започва да страда от проблеми със закъснения на доставките, които стават все по-дълги за определени модели.