Автомобилният сектор е на прага на промени, невиждани откакто Model T Ford слезе от производствената линия в началото на миналия век, тъй като новите регулации, технологии и предпочитания на потребителите трансформират автомобилните продукти и бизнес модели.
Както традиционните производители, така и новите стартиращи фирми харчат повече за справяне с тези тенденции. От 2010 г. заинтригуваните инвеститори са насочили 280 милиарда долара в иновативни автомобилни хардуерни и софтуерни решения. Почти половината от тази инвестиция, около $120 милиарда, е отишла за разработка на електрически превозни средства.
Индустрията досега разчиташе на продажбите на традиционни превозни средства с двигатели с вътрешно горене за основната част от своя растеж. Но се предвижда общите продажби на превозни средства с ДВГ да се увеличат със скромните 2%, при това краткосрочно - до 2025 г. Прогнозите са след това те да намалеят през остатъка от десетилетието. Но автомобилната индустрия в световен мащаб ще продължи да печели поради оптимизма относно увеличаването на приходите от друг вид превозни средства - тези, задвижвани от електричество.
Електромобилите, които сега представляват малка част от продадените превозни средства, са в повратна точка и са отговорни за голяма част от ентусиазма на капиталовите пазари. През втората половина на 2020 г. продажбите и навлизането на пътнически електромобили се увеличиха на големите пазари въпреки икономическата криза, причинена от пандемията от COVID-19.
Сега, според небезизвестните анализатори от McKinsey прогнозата е, че световното търсене на електромобили ще нарасне шест пъти от 2022 до 2030 г., като годишните продажби на електромобили ще нараснат от 6.5 милиона на приблизително 40 милиона през този период. Така че доминацията на колите с ДВГ явно ще трае още съвсем кратко време.