fallback

Прогноза: Кога електромобилите ще станат по-масови от колите с ДВГ

Продажбите на конвенционални превозни средства са достигнали своя пик, твърдят експерти

Автомобилният сектор е на прага на промени, невиждани откакто Model T Ford слезе от производствената линия в началото на миналия век, тъй като новите регулации, технологии и предпочитания на потребителите трансформират автомобилните продукти и бизнес модели.

Както традиционните производители, така и новите стартиращи фирми харчат повече за справяне с тези тенденции. От 2010 г. заинтригуваните инвеститори са насочили 280 милиарда долара в иновативни автомобилни хардуерни и софтуерни решения. Почти половината от тази инвестиция, около $120 милиарда, е отишла за разработка на електрически превозни средства.

Индустрията досега разчиташе на продажбите на традиционни превозни средства с двигатели с вътрешно горене за основната част от своя растеж. Но се предвижда общите продажби на превозни средства с ДВГ да се увеличат със скромните 2%, при това краткосрочно - до 2025 г. Прогнозите са след това те да намалеят през остатъка от десетилетието. Но автомобилната индустрия в световен мащаб ще продължи да печели поради оптимизма относно увеличаването на приходите от друг вид превозни средства - тези, задвижвани от електричество.

Електромобилите, които сега представляват малка част от продадените превозни средства, са в повратна точка и са отговорни за голяма част от ентусиазма на капиталовите пазари. През втората половина на 2020 г. продажбите и навлизането на пътнически електромобили се увеличиха на големите пазари въпреки икономическата криза, причинена от пандемията от COVID-19.

Сега, според небезизвестните анализатори от McKinsey прогнозата е, че световното търсене на електромобили ще нарасне шест пъти от 2022 до 2030 г., като годишните продажби на електромобили ще нараснат от 6.5 милиона на приблизително 40 милиона през този период. Така че доминацията на колите с ДВГ явно ще трае още съвсем кратко време.

fallback
  • #27
    анонимен ( преди 2 години )
    Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) e основана през 1961 г. с цел стимулиране на икономическия напредък и световната търговия. Към 2017 г. страните членки на ОИСР общо съставляват 62,2% от световния номинален БВП (49,6 трилиона щатски долара) [4] и 42,8% от световния БВП (международни 54,2 трилиона долара) по паритет на покупателната способност. Китай официално не членува.
  • #26
    анонимен ( преди 2 години )
    Не, масовите хора са много по-смотани и много по- невежи. Ако не бяхте, нямаше да се връзвате на всяка дивотия. Касапите никога няма да бъдат виновни за състоянието на телетата. Но последното обяснява нелечимата вяра във всички религии, особено с комунизма. Ще ви оправят, но няма да ви хареса.
  • #25
    анонимен ( преди 2 години )
    Невежи бастунчета и зелени еуглени, трябваше да останете в даскало.
  • #24
    //// ( преди 2 години )
    21 явно не четеш, какво пиша. Летиево йонната батерия почти не е мръднала в развитието си и няма как да стане. Отделно при нея пак си зависим от изкопаеми. Има надежда в твърдоделните батерии, но още не са усъвършенствани. Когато пуснат компактна, лека и с голям живот батерия плюс бързо зареждане, хората без регулации сами ще си купят електромобили. Но дотогава ще става по трудният начин. И още нещо, хората не са толкова ***, колкото се мъчат да ни изкарат политиците!
  • #23
    анонимен ( преди 2 години )
    1/4 от хората в света живеят в Източна Азия, най-големият клъстер от жители. 5/6 от хората в тази концентрация живеят в Народа Република Китай, най-гъсто населената страна в света. Китайското население е събрано близо до тихоокеанското крайбрежие и в няколко плодородни речни долини. Дори и прогимназията не сте завършили, ************************* . *************************
  • #22
    анонимен ( преди 2 години )
    Едни и същи бисери преповтаряте, при това НЕГРАМОТНО. 95% от материалите се рециклират. А Китай развива възобновяеми и електрически двигатели. С други думи ОИСР и 60% от световната икономика ще развиват тези технологии. африка и индия не ме вълнуват и не вълнуват ОИСР. Факт е, че сте брутално кухи.
  • #21
    До //// ( преди 2 години )
    Не допускаш ли, че електрическите коли ще се развиват? Батериите тепърва ще стават още по-добри.
  • #20
    анонимен ( преди 2 години )
    Африка Азия Латинска Америка там живее 80% от Света това че някакви първенюта са си купили ел тесла и то в три щата в Сащ не променят тези факти.
  • #19
    анонимен ( преди 2 години )
    Какво инженерно уе *** елвктеическите коли не са удобни за масата факт
  • #18
    //// ( преди 2 години )
    До последният : точно защото сме учили, знаем че електричките не са панацея. Не ги отричам, имат предимства, но имат и недостатъци. Все още сме зависими от изкопаеми, без значение дали са въглеводороди или метал. Бавно зареждане, рециклиране то още куца. Или водород или нов вид енергоносител.
fallback
Последни