fallback

Прогноза: Кога електромобилите ще станат по-масови от колите с ДВГ

Продажбите на конвенционални превозни средства са достигнали своя пик, твърдят експерти

Автомобилният сектор е на прага на промени, невиждани откакто Model T Ford слезе от производствената линия в началото на миналия век, тъй като новите регулации, технологии и предпочитания на потребителите трансформират автомобилните продукти и бизнес модели.

Както традиционните производители, така и новите стартиращи фирми харчат повече за справяне с тези тенденции. От 2010 г. заинтригуваните инвеститори са насочили 280 милиарда долара в иновативни автомобилни хардуерни и софтуерни решения. Почти половината от тази инвестиция, около $120 милиарда, е отишла за разработка на електрически превозни средства.

Индустрията досега разчиташе на продажбите на традиционни превозни средства с двигатели с вътрешно горене за основната част от своя растеж. Но се предвижда общите продажби на превозни средства с ДВГ да се увеличат със скромните 2%, при това краткосрочно - до 2025 г. Прогнозите са след това те да намалеят през остатъка от десетилетието. Но автомобилната индустрия в световен мащаб ще продължи да печели поради оптимизма относно увеличаването на приходите от друг вид превозни средства - тези, задвижвани от електричество.

Електромобилите, които сега представляват малка част от продадените превозни средства, са в повратна точка и са отговорни за голяма част от ентусиазма на капиталовите пазари. През втората половина на 2020 г. продажбите и навлизането на пътнически електромобили се увеличиха на големите пазари въпреки икономическата криза, причинена от пандемията от COVID-19.

Сега, според небезизвестните анализатори от McKinsey прогнозата е, че световното търсене на електромобили ще нарасне шест пъти от 2022 до 2030 г., като годишните продажби на електромобили ще нараснат от 6.5 милиона на приблизително 40 милиона през този период. Така че доминацията на колите с ДВГ явно ще трае още съвсем кратко време.

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Започнахте сами да се сравнявате с африка и латинска америка. Браво, друзя! Но дали искате да гладувате като тях? Липсва ви акъл, може и да погладувате.
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Те па тия много знаят. В България какви анализатори има: Тинтири, Класика, Дизела (ама не тоя дето тича), тоя Карашик, който сега се появи и хиляди други гении на аналитичното мислене.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Когато военните започнат да използват ел. двигатели на танакове и камиони и друга военна техника, тогава може да се говори за повратна точка. До тогава, ДВГ ще се произвеждат и използват. Важи и за течните горива.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Бавното зареждане и недостъпността до зарядни станции ди остава проблем особено в фържави където частните къщи са рядкост.Освен това в Латинска Америка Африка Сзия и тн има евтин петрол за какво да инвестират в електрички
  • #3
    KARASHIKA ( преди 2 години )
    ако нафтата стане 10 лв, а тока е на това равнище - ще дръпнат електричките !
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Без административен натиск, електричките сигурно биха докарали до 30тина % от целия автопазар при сегашните условия. И може би 50-тина ако се поизравнят като цена с ДВГ. Но не мисля че в близките 10-15 години биха го доминирали.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Щатоте като си правят класациите явно важат само за тях.Вдъщност огромната част от Света като Латинска Америка Азия Африка ще си карат още дълго време двг.
fallback
Последни