IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новото Peugeot 408 за Европа се оказа висок фастбек

Моделът ще се предлага с един бензинов и два хибридни агрегата

Компанията Peugeot официално представи новото поколение на модела си 408 за европейския пазар. За разлика от предшественика си, това не е седан, а по-скоро крос-купе, което е първото за марката, въпреки че самият производител предпочита да го определя като фастбек.


Peugeot 408


Самият автомобил е близък роднина на Peugeot 308, от който е взаимствал някои основни детайли от дизайна – най-вече на предните и задните светлини. В същото време безрамковата решетка с детайли в цвета на каросерията, украсена с нова емблема, предизвиква асоциации по-скоро с кросоувъра 3008.

Размерите на европейското Peugeot 408 са дължина от 4690 мм, широчина – 1859 мм, височина – 1480 мм и междуосие от 2787 мм. Багажникът побира 536 литра, а при свалени задни седалки – 1611 литра.


Peugeot 408


Новият модел получава матрична оптика, 20-цолови джанти с оригинален дизайн и шест опции за цвят на каросерията, включително ексклузивните Bleu Obsession, Gris Titane, Gris Artense, Rouge Elixir, Blanc sedef и Noir Perla Nera.

Кабината е добре позната, като се залага на същия Peugeot 308 i-Cockpit с компактен волан и чифт 10-инчови екрани. Под сензорния екран на информационно-развлекателния комплекс има седем физически клавиша. Оборудването на фастбека, наред с други неща, включва адаптивен круиз-контрол с функция Stop & Go, камера за нощно виждане, наблюдение на мъртвата зона, система за избягване на сблъсък, включително при движение на заден ход, асистент за паркиране и първокласна акустика Focal.


Peugeot 408


Двигателите също са заимствани от 308, но не всички, а само най-мощните. Единствената „чисто горивна“ версия е Peugeot 408, която е оборудвана с 1,2-литров бензинов турбомотор PureTech със 130 к.с.

На старта на продажбите на модела ще се предлага и два два plug-in хибрида - с комбинирана мощност от 180 и 225 к.с. Те се различават само по мощността на двигателя с вътрешно горене (150 или 180 к.с.), докато електрическата част е една и съща - електромотор със 110 к.с. и батерия с капацитет 12,4 кВт/ч.


Peugeot 408


Скоростната кутия във всички случаи е една - 8-степенна автоматична. Дизелов вариант няма да има, но след няколко месеца ще излезе изцяло електрическа модификация към семейството.

Производството на новото Peugeot 408 ще се осъществява в завода в Мюлуз редом с хечбека и комбито 308. Продажбите в Европа ще стартират в началото на 2023 година.


Още снимки на новото Peugeot 408 - вижте в галерията:

Снимки: Peugeot


0 от 500
  • #11
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Гошо ( преди 1 година )
    А някой видя ли цената на изложеното на Експото 308 комби, хибрид ?!?! 54 000? ?!?Ама било най-мощното и с много екстри... Голям смях! Отпред тясно, отзад също. Сравнявам с предишно поколение същият автомобил. Иначе дисплеи да искаш...
  • #10
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    8-ми, малко бъркаш моделите. PSE модела е 360кс (защото е с 2 ел мотора) и то в спортен режим, докато опразниш батерията (която е същата като на другите им хибриди!!), след което увисва на 1.6 225 бензин. Над 120 работи само ДВГ, евентуално за ускорение да се пуска ел. мотор (ако има ток), но това не променя много нещата.
  • #9
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    ПСА окончателно слъсаха с тежките предници с огромен надвес. Браво! Колата изглежда къде-къде по-балансирана. Сигурен съм, че и на каране се чувства така.
  • #8
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Е ми той затова не е само двг а е хибрид за да е 360 коня а не 180 а 360 коня си вурвят нормално лато за 360 коня
  • #7
    9 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Дизайн - много добре, дори отличен. Но под капака е пълна трагедия. Имал възможността да тествам (на 508) хибрида с бензинов 180кс. Само на ДВГ за градско и до към 140 спокойно каране по магистрала е ок, може и повече, но с мъка. Но ако ти трябва 80-120 да ускорява (обикновен път) се усеща че му е трудно да влачи 2т купе. С други думи, за парите които им търсят, има по добри алтернативи (освен дизайн)
  • #6
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Име ( преди 1 година )
    Волана е супер излиза се лесно от колята със стандартен волан е мъка
  • #5
    6 rate up comment 3 rate down comment
    bg ( преди 1 година )
    Много добър дизайн, особено отпред. Страничната линия не е много добре, но отвътре също изглежда впечатляващо.Само не мога да приема този нисък волан и таблото над него.Карах един път 2008 под наем с такъв волан. Беше ми трудно да свикна да гледам над него, а и самия волан ми идваше ниско
  • #4
    19 rate up comment 1 rate down comment
    Дифорс ( преди 1 година )
    До #3 - от 25 години се продават хибридни автомобили, но ти все не си разбрал защо не се събират чисто математически мощностите на електрическия мотор и на ДВГ!
  • #3
    1 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    На старта на продажбите на модела ще се предлага и два два plug-in хибрида - с комбинирана мощност от 180 и 225 к.с. Те се различават само по мощността на двигателя с вътрешно горене (150 или 180 к.с.), докато електрическата част е една и съща - електромотор със 110 к.с. и батерия с капацитет 12,4 кВт/ч.150+110 = 180 ?180+110 = 225 ?
  • #2
    11 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 1 година )
    Нов красавец!