IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новото Peugeot 408 за Европа се оказа висок фастбек

Моделът ще се предлага с един бензинов и два хибридни агрегата

Компанията Peugeot официално представи новото поколение на модела си 408 за европейския пазар. За разлика от предшественика си, това не е седан, а по-скоро крос-купе, което е първото за марката, въпреки че самият производител предпочита да го определя като фастбек.


Peugeot 408


Самият автомобил е близък роднина на Peugeot 308, от който е взаимствал някои основни детайли от дизайна – най-вече на предните и задните светлини. В същото време безрамковата решетка с детайли в цвета на каросерията, украсена с нова емблема, предизвиква асоциации по-скоро с кросоувъра 3008.

Размерите на европейското Peugeot 408 са дължина от 4690 мм, широчина – 1859 мм, височина – 1480 мм и междуосие от 2787 мм. Багажникът побира 536 литра, а при свалени задни седалки – 1611 литра.


Peugeot 408


Новият модел получава матрична оптика, 20-цолови джанти с оригинален дизайн и шест опции за цвят на каросерията, включително ексклузивните Bleu Obsession, Gris Titane, Gris Artense, Rouge Elixir, Blanc sedef и Noir Perla Nera.

Кабината е добре позната, като се залага на същия Peugeot 308 i-Cockpit с компактен волан и чифт 10-инчови екрани. Под сензорния екран на информационно-развлекателния комплекс има седем физически клавиша. Оборудването на фастбека, наред с други неща, включва адаптивен круиз-контрол с функция Stop & Go, камера за нощно виждане, наблюдение на мъртвата зона, система за избягване на сблъсък, включително при движение на заден ход, асистент за паркиране и първокласна акустика Focal.


Peugeot 408


Двигателите също са заимствани от 308, но не всички, а само най-мощните. Единствената „чисто горивна“ версия е Peugeot 408, която е оборудвана с 1,2-литров бензинов турбомотор PureTech със 130 к.с.

На старта на продажбите на модела ще се предлага и два два plug-in хибрида - с комбинирана мощност от 180 и 225 к.с. Те се различават само по мощността на двигателя с вътрешно горене (150 или 180 к.с.), докато електрическата част е една и съща - електромотор със 110 к.с. и батерия с капацитет 12,4 кВт/ч.


Peugeot 408


Скоростната кутия във всички случаи е една - 8-степенна автоматична. Дизелов вариант няма да има, но след няколко месеца ще излезе изцяло електрическа модификация към семейството.

Производството на новото Peugeot 408 ще се осъществява в завода в Мюлуз редом с хечбека и комбито 308. Продажбите в Европа ще стартират в началото на 2023 година.


Още снимки на новото Peugeot 408 - вижте в галерията:

Снимки: Peugeot


0 от 500