В историята има много автомобили, които са успели да се докажат в рали-спортовете, а заради правилата за хомологация излязат и в „граждански вариант“. Тези наистина диви превозни средства е трябвало да отговарят на изискванията на Световната автомобилна федерация (FIA), за да може тя да приеме в определена категория състезателната еволюция на пътен модел.
Сред тях има коли, спечелили сърцата не само на феновете, но и на колекционерите. Те носят известни имена, предлагат впечатляваща мощност и необикновени двигатели. Подборката е на изданието Motor1, като в списъка попадат легендарни модели от рали-спорта, но и един, който е посветен на световна титла във Формула 1.
Най-великите рали-коли, излезли на пътя (ГАЛЕРИЯ):
Съперничеството с Ford Escort е не само в ралитата, но и на пътя, като в него Opel участва с най-екстремната версия на Kadett – GT/E. Тя е оборудвана с 1,9-литров двигател на Bosch с електронен инжекцион, развиващ 115 к.с. и 119 Нм въртящ момент. Моторът е съчетан с много прецизна 5-степенна скоростна кутия ZF.
Състезателната версия получава първо 160 к.с., а след това – 210 к.с. Първите победи идват през 1976 г., когато автомобилът печели второто място в световния шампионат, отстъпвайки само на емблематичната Lancia Stratos.