fallback

Може ли постоянно доливане на масло да компенсира смяната?

Много шофьори считат, че добавянето на смазка е напълно достатъчно

С течение на времето при всяка кола се появяват проблеми, един от които е повишеният разход на моторно масло. Това се дължи на много фактори, но шофьори предпочитат да не се задълбочават в тях, като експлоатират двигателя с последно. А увеличената консумация на масло се компенсира с доливане на ново количество. И тук възниква въпросът: „Необходимо ли е да се смени маслото в такива случаи?“

Всъщност, повишеният разход на масло се среща често при автомобили, които са подложени на тежки натоварвания. Двигателят се износва, а пролуките между триещите се части се увеличават. В резултат на това моторът започва да консумира повече масло от обикновено. Шофьорите, чиито коли имат подобни проблеми, обаче не бързат да го ремонтират. Вместо това те добавят лубрикант и продължават да карат. И някои от тях дори са на мнение, че няма нужда от смяна на масло, тъй като то се обновява непрестанно.

Факт е, че не всеки има възможност да ремонтира двигателя при появата на подобен проблем, да не говорим за евентуална смяна. Това струва пари, при това сериозна сума и така се стига до решение за доливане на масло. И когато се стигне до време за негова смяна, някои шофьори решават, че тя е напълно излишна, тъй като те са добавили достатъчно смазка през изминалия период от предишната смяна.

В това има известна логика – маслото е непрекъснато „актуализирано“, но дали това е достатъчно? Работата е там, че добавянето на лубрикант само частично актуализира състава на маслото. И в крайна сметка ефектът от обновяването му не само е недостатъчен, но може да бъде дори фатален за двигателя. А причината е, че доливането на ново масло отмива въглеродните отлагания в мотора, но те си остават в системата за смазване.

С други думи – при условие, че маслото не се източва и не се променя, ефектът от добавянето на нова смазка е нулево. В края на краищата цялата мръсотия, която двигателното масло е предназначено да измие, се събира в картера и филтъра. И при определени условия на работа на двигателя тази смес влиза в работните му детайли, като нанася огромни щети.

Всичко това означава едно – маслото трябва да смени изцяло, веднага щом настъпи крайният срок за това или бъде постигнат пробега, предвиден от производителя. Добавките, съдържащи се в новата смазка, ефективно измиват двигателя от отлагания. И най-добрият начин да се отървете от мръсотията в долната част на захранващия блок е да развиете пробката и да източите мръсното масло.

Ако маслото се подновява, но не се сменя, тогава смазката в двигателя винаги ще бъде остаряла, с променен качествен състав, който не носи полезни свойства. И двигателят няма да работи дълго време с подобен буламач, като износването му ще се увеличи и ще се стигне до повреда.

fallback
  • #4
    Вин ( преди 2 години )
    От десетина автомобили, от които четири нови, а другите от 60 до 160 хил.км., немски френски и японски, дизел и бензин, нито един не е горил повече от разликата между мин/макс на щеката! Нямам случай да нося шише с масло в багажника.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    СПециално за собствениците на немски автомобили :D
  • #2
    Не може. ( преди 2 години )
    Не може. Голфа също си папа маслото.Особено като го настъпиш на магистрала.Затова по-полека и почти не го яде.Около литър между смените.Но това си е никакъв косур.За толуп като Гуфи си е нормално.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    И на снимката Екотек-а на Опел. Доказан маслояд ...
fallback
Последни