IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Може ли синтетичното масло да се замени с минерално

Вижте какво показват резултатите от реален експеримент

В момент, когато цените на абсолютно горива и смазочни материали се покачват, е нормално шофьорите да искат да спестят някой лев. Мнозина се интересуват от въпроса: Възможно ли е да се сипе минерално масло, което е по-евтино, вместо препоръчваната от производителя синтетична смазка? Ето и мнението ни по темата.


масло двигател


Синтетичното моторно масло значително превъзхожда минералното, тъй като не губи защитните си свойства по-дълго време, дори под въздействието на агресивни външни фактори. Такава смазка перфектно запазва своите характеристики, както в студ, така и в жега.

Що се отнася до минералните масла, то е ясно, че са по-евтини, което в настоящото съвремие се превръща в осезаемо предимство. Затова все повече шофьори обмислят възможността вместо „синтетика“ да наливат минерално масло, особено в по-стари автомобили, с които изобилстват родните пътища.

За да разберете дали тази операция си струва, даваме пример с експеримент, направен от един от производителите на масла, който взима минералното 15W40, тоест най-популярното по отношение на вискозитета, и "синтетиката" 5W40, която също е доста разпространена.

Едно по едно маслата се наливат в един и същ двигател. Първо, моторът работи 120 часа на "синтетика", а след това също толкова с минерално масло. По време на теста се вземат проби от масло на всеки 30 часа и се измерват параметрите на вискозитета при различни температури, основни и киселинни числа. В резултат на това се оказва, че синтетичното масло издържа безпроблемно пробег от 12 000 километра и това не е границата, но минералното масло „умира“ още на 7 500 км. Между другото, това е много добър резултат за минерално масло.

Ето защо, особено ако двигателят ви е по-нов и с компресор, тоест силно натоварен, тогава е по-добре да не спестявате и да продължите да използвате "синтетика". В противен случай с времето ще се появят сериозни проблеми. И ремонтът на двигателя ще бъде много по-скъп от цената на маслото.

Минералното масло може да се използва при стари атмосферни двигатели с голям пробег. По-старите мотори спокойно ще работят с минерално масло и няма нужда да плащате повече за синтетично. Но трябва да се има предвид, че такъв лубрикант ще изисква по-честа смяна, така че направете си добре сметките преди да прибегнете до смяна на синтетичното с минерално масло.


0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 1 rate down comment
    ДДС ( преди 5 месеца )
    В представителните сервизи никога не ти източват маслото до край!Да си знаете.В милата ни родина всеки гледа да пре е бе другарче.
  • #7
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    ако беше купувал нова кола, щеше да знаеш. че смяната на маслото е част от обсужването и се прави в сервиза. Дори не те питат какво масло да ти сложат :-) А да загубиш гаранцията за да спестиш 30 лева, е някакъв вид мазохизъм
  • #6
    9 rate up comment 1 rate down comment
    vpenev ( преди 5 месеца )
    Може, но не е препоръчително карам си моята стара кола на 260000 км с 5w/30, турбина не съм сменял.Ползвайте пълна синтетика,дори разхода на масло да е увеличен ;)
  • #5
    9 rate up comment 1 rate down comment
    До #1 ( преди 5 месеца )
    Кое е по дебелото масло при високи температури? 15W40 или 5W40? Като не разбираш по добре не пиши, може някой да те послуша и да прави сериозни ремонти. Даден автомобил се обслужва с посочените от производителя вискозитети. Другото е игра с огъня. Няма износени или нови мотори.
  • #4
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Слушател ( преди 5 месеца )
    Постоянно"преписвате"статии от Руските сайтове. Това се нарича Плагиатство!!!!
  • #3
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Монтьор ( преди 5 месеца )
    Няма тънко и дебело масло, бе хора! Бабешки глупости. Има вискозитет. И след Мерцедес 190 с коркови гарнитури, вече всяка кола следва да върви на пълна синтетика, подбрана според случая. Ама харчела масло. Продава се в магазина. Обаче маже и пази. Докато минерала бяга като от горещ тиган. Слага се и елиминатор на трuене, какъвто е верилюб турбо. И е готова да стане милионник.
  • #2
    5 rate up comment 53 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Купувам 5-та нова кола, винаги слагам най евтиното масло и го карам 30к км. На 120к км я продавам и следващата, досега не съм имал проблем. Това да даваш пари за масло е като да си хвърляш парите в камината.
  • #1
    14 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    То това са толкова общи приказки че няма на къде. На нов двигател трудно ще върви минералното масло, защото е доста по-дебело, за разлика от тънкото синтетично масло. Тоест за нов двигател минералното само ще убие двигателя. При двигатели на много километри със сериозно износване на цилиндрите, синтетиката не върши работа, даже има загуби на мощност с него, тогава ти трябва дебелото минерално масло. Всичко е според зависи. А че синтетиката е по-доброто масло е ясно на всеки.