fallback

Може ли постоянно доливане на масло да компенсира смяната?

Много шофьори считат, че добавянето на смазка е напълно достатъчно

С течение на времето при всяка кола се появяват проблеми, един от които е повишеният разход на моторно масло. Това се дължи на много фактори, но шофьори предпочитат да не се задълбочават в тях, като експлоатират двигателя с последно. А увеличената консумация на масло се компенсира с доливане на ново количество. И тук възниква въпросът: „Необходимо ли е да се смени маслото в такива случаи?“

Всъщност, повишеният разход на масло се среща често при автомобили, които са подложени на тежки натоварвания. Двигателят се износва, а пролуките между триещите се части се увеличават. В резултат на това моторът започва да консумира повече масло от обикновено. Шофьорите, чиито коли имат подобни проблеми, обаче не бързат да го ремонтират. Вместо това те добавят лубрикант и продължават да карат. И някои от тях дори са на мнение, че няма нужда от смяна на масло, тъй като то се обновява непрестанно.

Факт е, че не всеки има възможност да ремонтира двигателя при появата на подобен проблем, да не говорим за евентуална смяна. Това струва пари, при това сериозна сума и така се стига до решение за доливане на масло. И когато се стигне до време за негова смяна, някои шофьори решават, че тя е напълно излишна, тъй като те са добавили достатъчно смазка през изминалия период от предишната смяна.

В това има известна логика – маслото е непрекъснато „актуализирано“, но дали това е достатъчно? Работата е там, че добавянето на лубрикант само частично актуализира състава на маслото. И в крайна сметка ефектът от обновяването му не само е недостатъчен, но може да бъде дори фатален за двигателя. А причината е, че доливането на ново масло отмива въглеродните отлагания в мотора, но те си остават в системата за смазване.

С други думи – при условие, че маслото не се източва и не се променя, ефектът от добавянето на нова смазка е нулево. В края на краищата цялата мръсотия, която двигателното масло е предназначено да измие, се събира в картера и филтъра. И при определени условия на работа на двигателя тази смес влиза в работните му детайли, като нанася огромни щети.

Всичко това означава едно – маслото трябва да смени изцяло, веднага щом настъпи крайният срок за това или бъде постигнат пробега, предвиден от производителя. Добавките, съдържащи се в новата смазка, ефективно измиват двигателя от отлагания. И най-добрият начин да се отървете от мръсотията в долната част на захранващия блок е да развиете пробката и да източите мръсното масло.

Ако маслото се подновява, но не се сменя, тогава смазката в двигателя винаги ще бъде остаряла, с променен качествен състав, който не носи полезни свойства. И двигателят няма да работи дълго време с подобен буламач, като износването му ще се увеличи и ще се стигне до повреда.

fallback
  • #14
    Газко Уазков ( преди 2 години )
    Ами, ако само доливаш, а не сменяш, значи си прежалил тази кола. Какъв е проблемът!? Баща ми навремето караше някакво старо Волво, на много стотици хиляди километра и само доливаше...Иначе, основната причина за големия разход при новите коли е това, че моторите нямат нужда от разработка. Идват заводски с големи хлабини, готови за големи натоварвания.
  • #13
    Вин ( преди 2 години )
    Най смешните са, поставяните минуси на споделен опит или мнение:)
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    Всички немски мотори с директно впръскване и турбо са маслояди. Доказани при това. Няма значение от марката, всичките са така. Най-много масло обаче горят ФВ. Те са първенците в тази дисциплина. Няма празно при тях, кой, каквото ще да ви говори. Ако на мен не ми вярвате, влезте в който и да е немски форум на марката (те са десетки) и ще прочетете за какво става въпрос. Немци, които са карали цял живот само ФВ, техните родители, баби и дядовци, сега са вдигнали ръце от любимата си марка.
  • #11
    Вин ( преди 2 години )
    "Ако турбокомпресорът губи моторно масло през всмукателната или изпускателната система, това обикновено означава, че равновесието на налягането е нарушено поради проблеми с връщащата линия на маслото.Причини за изтичане на масло:Блокирана, прегъната, стеснена или карбонизирана връщаща линияНивото на маслото в картера е твърде високоВътрешното налягане в картера е твърде високо поради прекомерното износване на буталата, буталните пръстени и цилиндрите (прекомерно издухване на газове)"
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    От 20 години карам Тойота. Три коли, всяка на по около 170 Хил. км. На нито една не ми се е налагало да доливам масло. Два пъти съм сменил крушки на фаровете. Карам спокойно, без надуване. Коментар не е нужен.
  • #9
    Milen ( преди 2 години )
    Карам vw jetta 2.0 2013 масло от смяна на смяна max 0.500l
  • #8
    Анонимен ( преди 2 години )
    Карам Пасат 2.0 Тди 177 кс от 2014. Никога не съм доливал масло в момента е на 126 х км. Колкото и да е странно имам познат с Суперб ТДИ 190 кс и тя купувана чисто нова. Като часовник е долива се 0.5 л на всеки 5000 км. Според Еуратек е нормално и колата си е още в гаранция.
  • #7
    Вин ( преди 2 години )
    До 5 Колега, сигурно нещо е прецакани, евентуално с турбото! То да не е Оаска, че да гори толкова?!
  • #6
    Brum Brum ( преди 2 години )
    Карах нова Шкода с 2.0тди на 190кс и маслото го пиеше - преди първа смяна отиде почти до минимум и долях - два пъти, че ми е жал за мотора. И да, преди втора смяна долях отново...и то на двигател с AdBlue, който не е шпорен като за последно. Иначе колицата слушаше много, но този двигател :(
  • #5
    До #4 ( преди 2 години )
    Защото не си попадал на 1.0 Ford EcoBoost . Карам такъв на реални 60 000км и за 15 000 км долях точно колкото е за смяна - почти 5л. Колата е 2014 C-Max 100 к.с. Разхода на гориво е 7л./100км при градско/извънградско 30/70. Гумите са тежки ментаци Sunfull и това си оказва влияние за горивото. Маслото е Motul от официалния вносител, течове няма.
fallback
Последни