fallback

Може ли постоянно доливане на масло да компенсира смяната?

Много шофьори считат, че добавянето на смазка е напълно достатъчно

С течение на времето при всяка кола се появяват проблеми, един от които е повишеният разход на моторно масло. Това се дължи на много фактори, но шофьори предпочитат да не се задълбочават в тях, като експлоатират двигателя с последно. А увеличената консумация на масло се компенсира с доливане на ново количество. И тук възниква въпросът: „Необходимо ли е да се смени маслото в такива случаи?“

Всъщност, повишеният разход на масло се среща често при автомобили, които са подложени на тежки натоварвания. Двигателят се износва, а пролуките между триещите се части се увеличават. В резултат на това моторът започва да консумира повече масло от обикновено. Шофьорите, чиито коли имат подобни проблеми, обаче не бързат да го ремонтират. Вместо това те добавят лубрикант и продължават да карат. И някои от тях дори са на мнение, че няма нужда от смяна на масло, тъй като то се обновява непрестанно.

Факт е, че не всеки има възможност да ремонтира двигателя при появата на подобен проблем, да не говорим за евентуална смяна. Това струва пари, при това сериозна сума и така се стига до решение за доливане на масло. И когато се стигне до време за негова смяна, някои шофьори решават, че тя е напълно излишна, тъй като те са добавили достатъчно смазка през изминалия период от предишната смяна.

В това има известна логика – маслото е непрекъснато „актуализирано“, но дали това е достатъчно? Работата е там, че добавянето на лубрикант само частично актуализира състава на маслото. И в крайна сметка ефектът от обновяването му не само е недостатъчен, но може да бъде дори фатален за двигателя. А причината е, че доливането на ново масло отмива въглеродните отлагания в мотора, но те си остават в системата за смазване.

С други думи – при условие, че маслото не се източва и не се променя, ефектът от добавянето на нова смазка е нулево. В края на краищата цялата мръсотия, която двигателното масло е предназначено да измие, се събира в картера и филтъра. И при определени условия на работа на двигателя тази смес влиза в работните му детайли, като нанася огромни щети.

Всичко това означава едно – маслото трябва да смени изцяло, веднага щом настъпи крайният срок за това или бъде постигнат пробега, предвиден от производителя. Добавките, съдържащи се в новата смазка, ефективно измиват двигателя от отлагания. И най-добрият начин да се отървете от мръсотията в долната част на захранващия блок е да развиете пробката и да източите мръсното масло.

Ако маслото се подновява, но не се сменя, тогава смазката в двигателя винаги ще бъде остаряла, с променен качествен състав, който не носи полезни свойства. И двигателят няма да работи дълго време с подобен буламач, като износването му ще се увеличи и ще се стигне до повреда.

fallback
  • #24
    Kik ( преди 2 години )
    Моля всезнайковците както и драскачите да си поснат и образованието преди да пишат нещо
  • #23
    Стилян ( преди 2 години )
    Колегата има Опел 1.6 16V гори 1л на 800-1000 километра не сменя масло само долива на 15-20 Хил. смяна на маслен филтър от 7-8 години.
  • #22
    анонимен ( преди 2 години )
    Suzuki Baleno 1.6 , за 10000км. доливам 0.500грама. масло.
  • #21
    Вин ( преди 2 години )
    Добро утро! Сетих се да питам доливачите, маслен филтър сменяте ли?
  • #20
    Egisaa ( преди 2 години )
    Nacho Subaru foruma da si zapisva xdd
  • #19
    анонимен ( преди 2 години )
    Според производителя цялата работа е на късмет, защото в упътването ти дават допустим разход от 5-600мл на 1000км
  • #18
    джони ( преди 2 години )
    6 години с Баварец 320 само доливане, без проблеми. Кой каквото ще да казва.
  • #17
    Вин ( преди 2 години )
    До 15 Разликата е, че утайката и миниатюрните метални частици нагар, замърсявания се утаяват на дъното на картера и полепват по магнита на пробата. При източване, всичко изтича и оглеждаш за такива, а при доливане се натрупват вътре до момента в които започне да ги засмуква помпата ида "смазва" системата. Затова е лошо да ползваш помпа за източване на маслото през отвора на щеката!
  • #16
    Франция обича елф ( преди 2 години )
    Всички френски мотори с директно впръскване и турбо са маслояди. Доказани при това. Включая чупещите обтегачи и разтегнатите вериги на 1.2 тце и печалният 0.9 тце. Традицията продължава с новите 1.3 и 1.0тце. А Какво да кажем за печалната адблу система на 1.5дци? Същото
  • #15
    анонимен ( преди 2 години )
    Незнам какво е по-различното меджу доливане и смяна през пробката? В моя случай, при източване от пробката остават 2 литра масло в двигателната система и се доливат 5л нови. Ако гореше и ми се налага да доливам по 5литраНа 10 000 км май май се получава същото. Дали ще го изкарам през пробка или ще го изгоря - все ще излезе от системата.
fallback
Последни