IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо двигателят трябва да поработи на място след дълго пътуване

Ето какво се случва веднага след като загасите мотора на автомобила

Принципно, нито един производител не казва в експлоатационните съвети, че двигателят трябва да се оставя да поработи на място след по-дълго пътуване. Ако не спазвате това правило, няма да усетите никакви проблеми с колата си, но трябва да знаете, че ако искате да удължите живота на мотора, то е задължително. Разказваме ви накратко защо.


двигател


Първо, това не се отнася само за двигатели с турбо, въпреки че за тях е най-препоръчително. но дори и моторът да не е оборудван с турбо, в загасен двигател веднага след пътуване се случват някои интересни процеси.

Най-общо казано основно страда маслото, което в горещите канали на буталата буквално започва да кипи. Освен, че по този начин се нарушават много от свойствата на смазочната течност, на тези места се появява т.нар. Резултатът е повреда в буталните пръстени.

При моторите, оборудвани с турбина, към гореспоменатия проблем се добавя и проблемът с горещия ротор на турбината, до който не достига масло. Става дума за смазочна течност, която смазва основния лагер на ротора, а липсата и води много бързо до  преждевременна повреда на турбокомпресора.

Затова нашият съвет е - оставяйте колата, независимо от това с какъв двигател с вътрешно горене е оборудвана, да поработи на място след дълго пътуване, като препоръчителното време за тази операция е само една минута. Така ще осигурите значително по-дълъг живот на мотора.

И още нещо - не се доверявайте прекомерно на рекламите на автопроизводителите, в много от които се твърди, че техните двигатели са от последно поколение, със свръхмодерни технологии и покрития и това правило е морално остаряло и не важи за техните продукти.

0 от 500
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Fsft ( преди 1 седмица )
    Хаха оле, статиите често засягат интересни автомобилни теми, но имам чувството, че авторът е AI. Ако не е така, дали бот не би се справил по-добре.
  • #12
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Вече разбрал! ( преди 2 седмици )
    ,..двигател, което веднага води след себе си още 300 лв за ново масло;- още около 200 лв за почистване и измиване на интеркулера и някои други дреболии;- работа около 300 лв.Та винаги двигателя ми работи 1-3 мин преди да огася. За тия грешни 5000 лв, застрахователите ме осведомиха: - няма катастрофа; - аварията е в чужбина; - колата е по-стара от 7 г,С автокаското ми и зелената карта мога само да се снимам. И когато пътувам навън застраховам за асистънс за 15 дни, само 18 лв. Вни ...
  • #11
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Вече разбрал! ( преди 2 седмици )
    Аз, така без да знам за това златно правило, бях на 350 км извън България. Загасят веднага щом спирах. И както се кефех от поредното шофиране, зад мен се образува гъста димна завеса. Ако зад мен имаше кола задължително щеше да катастрофира. С една дума: - 600 за репатратор от Струга до Деве Баир и 1100 лв от Деве Баир до дома;- 1200 лв за ново турбо и геометрия, без труда;- още около 300 лв за ново масло, което ще сменя задължително след 5000 км, за да доизчисти всички проблеми от горкия ...
  • #10
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Петко ( преди 2 седмици )
    Да се успокои малко. Като си карал яко по магистралата или извънградско, все след това някъде пристигаш в населен район. Тогава ще се охлади, каквото трябва и гасиш.
  • #9
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    3-ти, така е, но за 30-60с пред вас нямя кой да ти каже копче. Идеята е най-вече заради южняците, които остават колата на работи (климатика) и отиват да вземат я вестник я нещо друго за 4-5-10мин. Да не мислиш, че зимата при -10, в алпите не палят и тогава да си чистят замръзналите стъкла? Да не говорим, че при студ е още по зле да палиш и тръгнеш. Дори в Германия, зима лете куките седият с пуснат мотор (ама не за да те гонят).
  • #8
    10 rate up comment 3 rate down comment
    До 1 ( преди 2 седмици )
    Старт стопа го изключваш и готово. Измислено е
  • #7
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Как, бе ( преди 2 седмици )
    Той двигателя поработва ама и частите да пораздвижем след дългият път още 5 минити около квартала..
  • #6
    26 rate up comment 4 rate down comment
    Селянина ( преди 2 седмици )
    А за Варбурга не разбрах? Да работи ли на място или да го гася веднага?
  • #5
    11 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    С тези цени на бензина вече е лукс дългото пътуване, дайте нещо за вредата по двигателя от кратките пътувания. Иначе това което са го написали важи май само за някои не много модерни дизели, не съм много сигурен, ама в новите коли двигателя и турбината са консуматив, дори и самия производител не крие и дава ресурс от 150к км за някои миксери.
  • #4
    24 rate up comment 1 rate down comment
    Мхм ... ( преди 2 седмици )
    "Освен, че по този начин се нарушават много от свойствата на смазочната течност, на тези места се появява т.нар." ? казва се "коксуване" на маслото, или пресичане от температурата.