IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо двигателят трябва да поработи на място след дълго пътуване

Ето какво се случва веднага след като загасите мотора на автомобила

Принципно, нито един производител не казва в експлоатационните съвети, че двигателят трябва да се оставя да поработи на място след по-дълго пътуване. Ако не спазвате това правило, няма да усетите никакви проблеми с колата си, но трябва да знаете, че ако искате да удължите живота на мотора, то е задължително. Разказваме ви накратко защо.


двигател


Първо, това не се отнася само за двигатели с турбо, въпреки че за тях е най-препоръчително. но дори и моторът да не е оборудван с турбо, в загасен двигател веднага след пътуване се случват някои интересни процеси.

Най-общо казано основно страда маслото, което в горещите канали на буталата буквално започва да кипи. Освен, че по този начин се нарушават много от свойствата на смазочната течност, на тези места се появява т.нар. Резултатът е повреда в буталните пръстени.

При моторите, оборудвани с турбина, към гореспоменатия проблем се добавя и проблемът с горещия ротор на турбината, до който не достига масло. Става дума за смазочна течност, която смазва основния лагер на ротора, а липсата и води много бързо до  преждевременна повреда на турбокомпресора.

Затова нашият съвет е - оставяйте колата, независимо от това с какъв двигател с вътрешно горене е оборудвана, да поработи на място след дълго пътуване, като препоръчителното време за тази операция е само една минута. Така ще осигурите значително по-дълъг живот на мотора.

И още нещо - не се доверявайте прекомерно на рекламите на автопроизводителите, в много от които се твърди, че техните двигатели са от последно поколение, със свръхмодерни технологии и покрития и това правило е морално остаряло и не важи за техните продукти.

0 от 500
  • #3
    23 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    В много страни на Европа от години, ако оставиш колата ти да работи на място, те чака солена глоба. Във Франция това положение по закон е в сила от повече от 50 години и глобата е минимум 90 евро, най-често 135 евро, макар че се налага доста рядко.
  • #2
    19 rate up comment 6 rate down comment
    До Brum brum ( преди 1 година )
    Само че съвременните със Старт-стоп при 140 км/ч са на под 2к оборота, натоварването не е голямо. До първия светофар, караш с 60, охлаждаш. Ако влизаш в бензиностанция, чакането минута е задължително!
  • #1
    29 rate up comment 5 rate down comment
    Brum brum ( преди 1 година )
    И ето тук старт-стоп системата работи много добре за живота на двигателя - след 400 км магистрала на първия светофар ти гаси моторато ДВГ вече си е консуматив!