IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо вентилаторът работи, когато двигателят е изключен

Често това показва повреда или проблеми в охладителната система

Типична ситуация - водачът усеща, че вентилаторът за охлаждане е започнал да работи необичайно дълго време на пътя. Проблеми с двигателя обаче няма. И когато паркирате колата и изключите мотора, вентилаторът продължава да работи. Защо се случва това в автомобил с атмосферен двигател и опасно ли е?


двигател


Обикновено шофьорите се плашат, когато вентилаторът за охлаждане на двигателя внезапно спре. Това наистина е опасно, защото тогава двигателят може да прегрее, особено ако автомобилът е попаднал в задръстване. Но какво трябва да направите в ситуация, когато охладителят си работа, дори след като задвижващият агрегат е изключен отдавна.

Една от причините може да бъде повреда на сензора за налягане на фреона в климатичната система или изтичане на хладилен агент. В тези случаи системата усеща, че радиаторът на климатика прегрява и затова се опитва да го охлади, като включи вентилатора. Силен теч на фреон също кара вентилатора да започне да работи, дори когато двигателят е изключен.

Това обикновено продължава 5-10 минути, като толкова време е нужно за охлаждане на двигателя. В такъв случай е препоръчително да посетите сервиз за диагностика на блока за управление и проверка на климатика. Най-вероятно той ще трябва да се напълни с фреон или да се ремонтира.


двигател


В някои случаи вентилаторът се активира веднага след включване на климатика. Това също е ненормално и показва запушен с мръсотия радиатор с или критичен теч на фреон. Ниската ефективност на охладителната система може да бъде свързана и с изтичане на антифриз, както и с дефектен термостат или с намаляване на налягането на в резервоара за охлаждаща течност. В такива ситуации вентилаторът може да работи дълго време или да се включва често.

И накрая - проблеми могат да се появят и поради различни бъгове на електронния блок за управление на двигателя. Например, след чип-тунинг или попадане на влага. При някои модели блокът за управление на двигателя е разположен до нагревателната тръба на дроселовата клапа. И ако тръбата се пукне, тогава антифризът попада вътре в блока, което причинява проблеми.

0 от 500
  • #3
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Вин ( преди 1 година )
    Най добросъвестно, споделям скорошно наблюдение от личен опит! Предното лято, а и след това в топли дни, забелязах че се включва вентилатора на колата, която имам от нова, вече десета година. Преди месец смених антифриза за първи път и засега не е включвал. Не виждам логика, при условие, че навремето се караше с вода, но е факт. Двигателя е 1.2/ 16v на Рено.
  • #2
    29 rate up comment 2 rate down comment
    сексперта ( преди 1 година )
    Има и друга често срещана причина при дизеловите автомобили - започнало е регенерация на филтъра за твърди частици.Ама наистина статиите са бълвоч.
  • #1
    47 rate up comment 2 rate down comment
    //// ( преди 1 година )
    Пак статия в стил манджа с грозде. Пълна бъркотия с техническите термини, непознаване на материята що е то климатик и фреон и т.н. А по принцип най баналната причинада работи вентилаторът след като сте загасили колата е, че със спирането на двигателя спира да циркулира антифриза в системата и температурата му започва да се повишава от топлината на двигателя. И за това вентилатора работи още малко за да свали част от тази температура.