IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Може ли да се кара с повреден климатик?

Тази система се смята просто за удобство, но всъщност тя влие и на други елементи от автомобила

Климатичната система се смята просто за едно голямо удобство, което не влияе на работата на силовия агрегат, трансмисията и други технически системи на превозното средство. Когато се повреди, шофьорите невинаги бързат да отидат в сервиза и да я ремонтира. С неработещ климатик може да се кара с месеци, особено в райони, където дори през лятото няма големи жеги.


климатик


Климатичната система обаче е свързана с други системи на превозното средство. Затова и изниква въпросът – доколко е опасно да се шофира с повреден климатик. И до какво може да доведе това?

Повреда на стъклото

Работата на печката зависи от много фактори, преди всичко от състоянието на охладителната система на двигателя. Въздухът в климатичната система преминава през филтъра на купето, сърцевината на нагревателя и изпарителя на климатика. След това с помощта на клапи въздухът се насочва към различни зони в автомобила, включително стъклото, централната част или краката.

При по-старите машини има проблеми с клапана, който насочва въздушния поток. Може да се появи окисляване по него или водачите му се счупят, поради което част от въздушния поток преминава покрай радиатора и не се нагрява. Доста често се случва и повреда на вътрешния вентилатор. Това е опасно, тъй като равномерното отопление на кабината е нарушено и прозорците се замъгляват, нарушавайки видимостта.

При шофиране при ниски температури предното стъкло може да се нагрее неравномерно, което води до образуване на допълнителни напрежения. Повреденото стъкло може да се спука. Освен това неправилната циркулация на въздуха вътре в модула води до натрупване на прах и развитие на колонии от микроорганизми вътре в климатичната система.

Празен климатик

Освен фреон, в климатичната система циркулира масло. То преминава през всички компоненти на системата и предпазва от износване и корозия. Ако херметичността е нарушена, тогава фреонът излиза, причинявайки неприятна миризма в кабината. В същото време маслото също спира да изпомпва, поради което защитата е рязко намалена. В този случай обикновено се развива корозия на частите на компресора, износването на монтажа се ускорява десетократно. Уплътненията изсъхват, материалите се напукват и губят херметичността си. Ако се забавите със смяната на фреона и маслото, повредата на празен неработещ климатик може да стане необратима.

Нежелание за почистване на радиатора на климатика

Има незабележими на пръв поглед повреди, които не притесняват много водача, особено през зимата. Игнорирането им обаче е опасно. Например, леко запушване на радиатора на климатик може да доведе до разрушаване на ключов компонент на системата, а именно компресора. Прегрят фреон води до повишаване на налягането в климатичната система. Компресорът трябва да преодолее огромното съпротивление на горещия газ, за да го компресира.

Натоварването на системата нараства и в резултат на това ефективността на климатика намалява. Шофьорът не винаги обръща внимание на тази дреболия, вярвайки, че проверката може да изчака до пролетта, а радиаторът остава мръсен. В този случай, поради вътрешна хлабина и несъответствие на вала, алуминиевите частици със сигурност ще попаднат в други части на климатичната система и в най-лошия случай ще ги запушат. В резултат на това, след като компресорът е напълно запушен, а системата – повредена.


0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    al ( преди 2 години )
    Покъртителни простотии в статията
  • #7
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Не пишете глупости. R12 или както го наричате Фреон се използва от 1935 година и е заместен след 1995г, (когато единици в Б-я имаха климатици) от R134a . Проблема беше в озоновата дупка. От преди повече от 10 години се употребява R1234yf. Двата нови хладилни агента не повлияват озоновата дупка което наложи изхвърлянето на Фреона или R12 през '95г и обявяването му за нелегален охладителен агент в климатика на автомобилите.
  • #6
    14 rate up comment 0 rate down comment
    Ха ха ( преди 2 години )
    Може да се кара с всякаква повреда на климатика, с изключение на една-повреда на магнитния съединител на компресора(разбити лагери и пр) при което ремъкът задвижващ компресора, генератора, хидравлика може да се скъса или падне. При някои стари модели може да се сложи по-къс ремък, който не минава през компресора.
  • #5
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Газко Уазков ( преди 2 години )
    Поредна феноменална статия!Поне си направете труда, след автоматичния гугъл превод, да оправите смисъла на написаното. Щото нагревател и печка, примерно, са различни неща. Да не говорим, че има и доста неща в материала, които са откровена лъжа...
  • #4
    17 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Също така " Може ли да се кара с повредена дръжка на дошофьорската врата" или "Може ли да се кара с повредено радио"
  • #3
    13 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Много Хубав въпрос сее1 : "можеш ли да караш без subwoofer в багажника"
  • #2
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Ники ( преди 2 години )
    Аз работя в сервиз и не зная и новите ,че новите коли пускат компресора без налягане,ако го пуска,ще "отиде на кино"
  • #1
    18 rate up comment 2 rate down comment
    NN ( преди 2 години )
    Брей, аз пък мислех, че компресорът изобщо не включва, ако няма налягане. Не знаех, че по-новите коли пускат компресора без налягане на фреона. Ама това е готино за автосервизите :)