fallback

Това ли е наследникът на дизела? Шест честни отговора от Никола Фремо

Създателят на новаторския E-Tech хибрид на Renault за предимствата и минусите на технологията

Новите европейски стандарти за вредните емисии може да са добра новина за чистотата на въздуха в градовете - но не и за хората, които пътуват дълго до работа и разчитат на автомобилите си.                         Така наречените plug-in хибриди покриват тези стандарти, но на твърде висока цена. Дизелите ги покриват, но те са обявени вече за творения на дявола. А добрите стари бензинови мотори с атмосферно пълнене не могат да ги покрият. Лоша новина за потребителите, защото тъкмо такива мотори се монтираха в най-достъпните нови коли на пазара. И лоша новина за производителите на въпросните коли, като Renault и Dacia например.

За да запазят пазарната си ниша, те трябва да измислят решение, което да е икономично като дизела, да покрива екологичните стандарти и да струва значително по-малко от плъг-ин хибридите и чистите електромобили. Такова решение е новата хибридна система E-Tech на Renault.              Оригиналният макет от Lego, с който Никола Фремо убедил шефовете си в Renault, че системата е работеща                 Тя няма нищо общо с познатите ни хибриди като Toyota Prius например. Като начало, няма съединител или планетарна предавка. Вместо това изпозва така наречената многорежимна трансмисия, създадена отначало за Формула 1. Системата се състои от 1.6-литров бензинов двигател и два електромотора. Първият е едновременно стартер, генератор и подпомага смяната на предавките. Вторият отговаря за потеглянията и движението с ниски скорости, може да добави почти 50 коня към мощността на бензиновия двигател при нужда, а без останалото време зарежда батерията.              Хибридната гама на Renault вече обхваща половин дузина модели. По-късно тази година технологията ще дебютира и при Dacia - отначало при новия Jogger, а постепенно - и при останалите модели                 Няма да повярвате, но тази доста сложна разработка е започнала пътя си като играчка от Lego. Никола Фремо, създателят на тази система, първоначално я сглобил от конструктора на сина си, за да докаже на шефовете, че може да сработи в реалния живот. Днес хибридът на Фремо се влага в цялата гамата на Renault и се готви да дебютира в Dacia. А Automedia.bg разговаря със създателя му за някои особености на технологията.

Е-Tech хибридите - 6 въпроса към Никола Фремо (ГАЛЕРИЯ):

 

 

fallback
  • #17
    Ренде от класа ( преди 1 година )
    Така, тука не става въпорс кое е по ефекивно и готино за каране, а за намаляване на емисиите и цената за потребителя.
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    Веднага се намери някой да изпусне една шумна и миризлива Тойота в статия за истински автомобили. Къде буташ най-нискотехнологичната марка при истинските инженери?
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    asd
  • #14
    До 10 ( преди 1 година )
    Няма нищо общо между тази технология и хибрида с планетарна предавка на тойота. Попрочети малко
  • #13
    До 11 ( преди 1 година )
    Естествено, че съм карал, а за разлика от теб съм карал и други автомобили, така че имам база за сравнение. А щом на теб ти харесват, наслаждавай им се, няма лошо.
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Кое им е топа че пак висиш на контакта ли.Никякви проблеми не решават хибридите.Никакво предимство пред ел колите нямат.
  • #11
    до#9 ( преди 1 година )
  • #10
    до#8 ( преди 1 година )
    Това щях да питам и аз! Този е откраднал конфигурацията на Тойота и я представя едва ли не, като свое творение. Заменил някои имена и термини и все едно е откривателят на топлата вода, а Тойота това го прави повече от 25 г. А защо не кажат нещо за най-голямата им дивотия да правят дизелов хибрид. Заметоха го набързо под килима, защото тотална излагация беше. Тойота им разправяше, че такъв хибрид не може и няма как да стане, но те не та не щели да извадят хибрид убиец на хибридите на Тойота. :)))
  • #9
    до 8 ( преди 1 година )
    Ми и двете не са особено приятни за каране, поне извън града :)
  • #8
    RL2 ( преди 1 година )
    Кака е в сравнение с E-CVT на Toyota ?
fallback
Последни