fallback

Това ли е наследникът на дизела? Шест честни отговора от Никола Фремо

Създателят на новаторския E-Tech хибрид на Renault за предимствата и минусите на технологията

Новите европейски стандарти за вредните емисии може да са добра новина за чистотата на въздуха в градовете - но не и за хората, които пътуват дълго до работа и разчитат на автомобилите си.                         Така наречените plug-in хибриди покриват тези стандарти, но на твърде висока цена. Дизелите ги покриват, но те са обявени вече за творения на дявола. А добрите стари бензинови мотори с атмосферно пълнене не могат да ги покрият. Лоша новина за потребителите, защото тъкмо такива мотори се монтираха в най-достъпните нови коли на пазара. И лоша новина за производителите на въпросните коли, като Renault и Dacia например.

За да запазят пазарната си ниша, те трябва да измислят решение, което да е икономично като дизела, да покрива екологичните стандарти и да струва значително по-малко от плъг-ин хибридите и чистите електромобили. Такова решение е новата хибридна система E-Tech на Renault.              Оригиналният макет от Lego, с който Никола Фремо убедил шефовете си в Renault, че системата е работеща                 Тя няма нищо общо с познатите ни хибриди като Toyota Prius например. Като начало, няма съединител или планетарна предавка. Вместо това изпозва така наречената многорежимна трансмисия, създадена отначало за Формула 1. Системата се състои от 1.6-литров бензинов двигател и два електромотора. Първият е едновременно стартер, генератор и подпомага смяната на предавките. Вторият отговаря за потеглянията и движението с ниски скорости, може да добави почти 50 коня към мощността на бензиновия двигател при нужда, а без останалото време зарежда батерията.              Хибридната гама на Renault вече обхваща половин дузина модели. По-късно тази година технологията ще дебютира и при Dacia - отначало при новия Jogger, а постепенно - и при останалите модели                 Няма да повярвате, но тази доста сложна разработка е започнала пътя си като играчка от Lego. Никола Фремо, създателят на тази система, първоначално я сглобил от конструктора на сина си, за да докаже на шефовете, че може да сработи в реалния живот. Днес хибридът на Фремо се влага в цялата гамата на Renault и се готви да дебютира в Dacia. А Automedia.bg разговаря със създателя му за някои особености на технологията.

Е-Tech хибридите - 6 въпроса към Никола Фремо (ГАЛЕРИЯ):

 

 

fallback
  • #27
    анонимен ( преди 2 години )
    и защо взехте бензиновата интерпретация на к4м с верига от нисан, вместо оригналния к4м с много по-голяма надеждност?
  • #26
    до 25 ( преди 2 години )
    още един мислител, дето дори не е прочел за какво става дума, ама си има мнение
  • #25
    анонимен ( преди 2 години )
    Мбого е екстра хибридчето да пак плащаш ток да заредиш и търсиш станция
  • #24
    анонимен ( преди 2 години )
    Хибридчето е екстра. Сипваш бензинеца, колата ти харчи 3/100 и си шест. Кой газ, дизел или ток има такъв разход?
  • #23
    анонимен ( преди 2 години )
    Най-добре си беше 1.6 атм
  • #22
    Име ( преди 2 години )
    Пропан бутан 1.59 литъра или биоетанол зелено и еко.Другото е пунта мара хибрид пак юакая на контакт електриката мижав пробег дълго зареждане няма удобни зарядни станции неприложима работа в Америка къде всеки е с къща може и да става но не и тука.
  • #21
    До 20 ( преди 2 години )
    Ти имаш някакви когнитивни изкривявания. По-приятно казано, не схващаш смисъла на думите. Това впрочем обяснява защо би си купил две койоти. Добре, че не си се родил в Спарта :D
  • #20
    До 13 ( преди 2 години )
  • #19
    До 14 ( преди 2 години )
  • #18
    анонимен ( преди 2 години )
    Не съм точно инжинер, *** програмист който обича простите решения, та затова никога няма да карам недоразумения като хибрид, също и подобни извращения с няколко двигателя, карам си атмосферника и чакам електромобилите да станат рентабилни, между другото човек само може да си превърне колата в такъв с готов кит или майсторлък.
fallback
Последни