Съвсем доскоро гледахме на руския автомобилен пазар с определена доза завист. Заради на практика несъществуващите екологични изисквания продаваните там нови автомобили бяха осезаемо по-евтини от тези в България и останалите пазари в ЕС. Руската версия на Renault Arkana, с 4х4 и атмосферен бензинов мотор, излизаше с 20,000 лева по-малко от продаваната у нас Arkana с предно предаване. Разликата между "българския" VW Polo и "руския" бе десетина хиляди лева, и така нататък.
Новата Lada Niva Travel, с която толкова се гордееха в Русия преди година, вече не се продава никъде, и вероятно няма да се произвежда повече
Но съотношението се е променило драматично в последните месеци след руското нахлуване в Украйна, международните санкции и срива на рублата. Колеги от авторитетното издание "За Рульом" обиколиха московските автосалони, за да проверят какви автомобили все още се продават, и на какви цени. Установиха, че предлагане на западни автомобили все още има - но на безбожни цени, което директно отказва повечето купувачи. Автосалоните са празни.
Колко струват новите коли в Русия (ГАЛЕРИЯ):
Завистта ни към руската Arkana явно остава в миналото: в Москва тя сега струва 36,000 евро, тоест дори повече, отколкото у нас - а докато "българската" е на съвременната платформа на Renault, руската е построена върху основата на Dacia Duster.
Самия Duster с предно предаване струва 29,000 евро в Русия, а с 4х4 летвата скача до 37,000 евро. И това е за кола със стария двулитров бензинов мотор. Новият 1.3 турбо вече не се предлага в Русия.