Съвсем доскоро гледахме на руския автомобилен пазар с определена доза завист. Заради на практика несъществуващите екологични изисквания продаваните там нови автомобили бяха осезаемо по-евтини от тези в България и останалите пазари в ЕС. Руската версия на Renault Arkana, с 4х4 и атмосферен бензинов мотор, излизаше с 20,000 лева по-малко от продаваната у нас Arkana с предно предаване. Разликата между "българския" VW Polo и "руския" бе десетина хиляди лева, и така нататък.
Новата Lada Niva Travel, с която толкова се гордееха в Русия преди година, вече не се продава никъде, и вероятно няма да се произвежда повече
Но съотношението се е променило драматично в последните месеци след руското нахлуване в Украйна, международните санкции и срива на рублата. Колеги от авторитетното издание "За Рульом" обиколиха московските автосалони, за да проверят какви автомобили все още се продават, и на какви цени. Установиха, че предлагане на западни автомобили все още има - но на безбожни цени, което директно отказва повечето купувачи. Автосалоните са празни.
Колко струват новите коли в Русия (ГАЛЕРИЯ):
В шоурума на Toyota не липсват автомобили, но изцяло липсват купувачи. Причината ясно се вижда от цените. Новото поколение на Land Cruiser 300 се продава за 18 милиона рубли - 267,000 евро по текущия обменен курс. Най-богато оборудваната версия струва 297,000 евро - цена, на която в Европа може да се купи Rolls-Royce.
Toyota RAV4 със задвижване на четирите колела и двулитров мотор се предлага за 5.3 милиона рубли - 79,000 евро. В България същият автомобил по ценова листа е 59,900 лева - 30,700 eвро.