IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колите на Bentley вече са толкова тежки, че са на ръба на закона

Новите модели на марката са съвсем близо до границата, над която се изисква книжка за камион

Луксозните автомобили стават все по-масивни, като това се дължи на изобилието от нова електроника, нарастващите размери и тежките електрифицирани агрегати и батерии. Например, новата версия на Bentley Bentayga - Extended Wheelbase (удължена база) тежи 2,5 това, но бруто-теглото е 3,25 тона.


Bentley Bentayga


Това е съвсем близо до ограничение от 3,5 това за стандартните шофьорски книжки в ЕС и по тази причина ръководството на британския производител започна разговори с властите, за да бъдат избегнати евентуални бъдещи промени.

По информация на изданието CarSales, в Bentley се опитват да постигнат споразумение с Европейската комисия за увеличаване на ограничението за тегло на автомобила. В момента Bentley вече е най-тежката марка в Volkswagen Group, като средното тегло на автомобилите от бранда е 2,3 тона. А появата на електромобили през 2025 г. със сигурност ще увеличи този показател.

Според продуктовият мениджър на Bentayga - Крис Коул, изискванията трябва да бъдат променени основно, тъй като заради модерните технологии автомобилите скоро ще достигнат „тавана“ за тегло. Не всички производители обаче са съгласни с това, дори напротив – в Mercedes-Benz и BMW вярват, че същите тези технологии скоро ще помогнат за намаляване на теглото на автомобилите.

Германците са категорични, че използваните нови устройства стават все по-умни и намаляват по размери, като това важи и за батериите. Като пример те посочват плътността на съхранение на енергия на 900-волтовата батерия на Vision EQXX Concept, която е близо 400 ватчаса на литър, докато тази на серийния EQS е 280 ватчаса на литър. С капацитет, близък до този на EQS, батерията на Vision EQXX е 50% по-малка и около 30% по-лека, но осигурява до 1000 километра с едно зареждане.

На свой ред, от BMW отбелязват, че растежът на размерите скоро ще спре по естествен път, като това ще стане, когато колата не може да влезе в гаража или да обърне на тясна улица.

0 от 500
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    лъскав кенеф ( преди 4 месеца )
    то това е камион , не кола. бегай с тия камиони
  • #9
    1 rate up comment 7 rate down comment
    До 8 ( преди 1 година )
    До 8Абе умник, този кой иска лек автомобил ще си купи голф или киа. Аман от разбирачи. Направи ти нещо, таман ще ги конглокираш и ще им вземеш пазара.
  • #8
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Петров ( преди 1 година )
    Повече титан и халумин и ще го нагодят.
  • #7
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Харесва ми дебилния им подход, вместо да правят по ефективни и леки електромобили те подгонили еврогейската комисия да им се съобрази. Какво стана с карбона и върховите технологии от F1, о забравих тези коли се карат от *** които не ги интересуват тези неща.
  • #6
    11 rate up comment 0 rate down comment
    112 ( преди 1 година )
    Голям гараж е супер ама като ви се наложи да отидете някъде и ще има да обикаляте като хамав и да се чудите къде да спрете и накрая ще извървите половината разтояние пеша защото карате голям "тулуn"
  • #5
    6 rate up comment 0 rate down comment
    112 ( преди 1 година )
    Голям гараж е супер ама като ви се наложи да отидете някъде и ще има да обикаляте като хамав и да се чудите къде да спрете и накрая ще извървите половината разтояние пеша защото карате голям "***".
  • #4
    4 rate up comment 23 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Гаража ми е 8 на 8 метра. Успех да ми отеснее, пред него на алеята е 10 метра. Та мога тир да си държа вкъщи. Ако пък отеснее къщата for sale, и взимам по голяма с по голям двор и гараж. Голямата кола си е удобство. А тия с малките колички са жeндъри. Как па няма се навра в кашон. Но в европата е така, яхат велосопеда и плюеме по големите комфортни коли, щото имат повече място от апартамента 10м2 ама бил в центъра на гетото лондон.
  • #3
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Предлагам ви да гледате някой стар филм от 70те години. Там ясно се вижда че мъжете са със средна височина от 175см. и доста слабички вероятно с тегло между 55-65кг. Днес мъжете са доста по-високи и затлъстели и доста от тях с тегло над 100кг. Едно Мини от 60те-70те години или полско фиатче спокойно са приютявали хората тогава, но днес 80% от мъжете не биха се наврели в тях. Нормално е колите днес да са пораснали. Не че няма и абсурди като американските пикапи ненужно огромни.
  • #2
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Желяз каменоff ( преди 1 година )
    Требен всичко да се прави от алуминий а вътре от плексиглас и ше е по-лека наполовина
  • #1
    14 rate up comment 0 rate down comment
    Пропов ( преди 1 година )
    От БМВ както винаги са наясно и си казват нещата смело. Колите растат и растат защото клиентите са алчни за повече повече. Ще спрат когато вече на клиента му стане тясно и невъзможно да си разхожда дебелото прасе. Нито инженери нито маркетинг нито цените могат да спрат процеса.