fallback

Първото сериозно „НЕ" за забраната на ДВГ стигна до европарламента

Транспортната комисия се обяви срещу пълната електрификация, предвидена за 2035 г.

Предложението на Европейската комисия за продажба само на електрически автомобили от 2035 г. и за забрана на бензиновите и дизелови автомобили от същата дата среща първата си сериозна пречка в институциите. Транспортната комисия към Европейския парламент се обяви срещу подобно решение, като един от нейните членове - евродепутатът Масимилиано Салини настоя за промяна на пакета Fit for 55.

Преди това комисията одобри становище относно регламента за екологичните стандарти за вредни емисии на превозни средства, който предвижва автомобилите, регистрирани в средата на следващото десетилете, да намалят CO2 с 90%, а не със 100%, като е предложено от изпълнителнта власт в ЕС. А това означава, че ще може да се използват двигатели с вътрешно горене (ДВГ), които обаче ще бъдат захранвани с биогорива.

Самият Салини коментира, че новият план предвижда „дерогации (освобождаване от правилото) за малки производители и система от кредити и стимули за алтернативни горива, с които да се декарбонизира автомобилния  парк“, а също така и промяна в методологията за изчисляване на емисиите. Последното означава, че вече ще се изчисляват не само отделените от съответния модел CO2, след като той бъде произведен, а вредните емисии от целия му жизнен цикъл - от добива на суровини до излизането му на пътя.

Според евродупетутата, фокусирането върху ендотермични двигатели, задвижвани от нови горива, означава, че се предоставят възможности на автомобилните компании да създават иновации, като се фокусират върху възобновяеми източници и алтернативни горива". 

Сега топката отива в полето на друга комисия в европарламента - тази по околната среда и едва след това ще бъде изпратена за обсъщдане от депутатите. А последната дума ще бъде на Европейския съвет, в който участват ръководителите на страните в ЕС. И именно те ще трябва да решат окончателно какво трябва ще бъде бъдещето на автомобила на Стария континент.

fallback
  • #31
    До долния ( преди 2 години )
    Продължаваш да не схващаш? Отново питам кой изгражда толкова вендинг автомати без субсидии и без помощ от държавата? Как са им прекарали ток? Кой ги поддържа ежедневно с консумативи? Зарядните станции не изискват никаква поддръжка, струват по-малко от вендинг автомат, а могат да печелят повече от него. А тока си го плаща клиента, нали точно това е стоката която си купува? А България е най-големият износител на тази стока в региона. Годишно изнасяме ток за зареждане на 7 милиона електромобила.
  • #30
    Мхм ( преди 2 години )
    И кво катомпоеме бе кой ще ги построи тея зарядни колко блока се падат на квартал по колко апартамента и колкоюще струва тоя ток нали не е безплатен или си мислиш друго и кой ще ги подържа
  • #29
    анонимен ( преди 2 години )
    За пред жилищен блок няма никакъв смисъл от мощни зарядни станции, защото така или иначе собственикът се прибира да речем в 7:00 вечерта и тръгва в 7:00 сутринта, като има 12 часа време за зареждане. Дори от обикновен монофазен домашен контакт с мощност само 3,7 киловата, за една нощ се зареждат 40kWh, който са достатъчни за 5 дни. Тоест само през нощта, за пет автомобила една такава зарядна е достатъчна. И още някой друг през деня. А ако е 7 киловата? Партидата може да поеме 10 зарядни
  • #28
    анонимен ( преди 2 години )
    И пак питам има ли вендинг автомати в България, след като са по-скъпи от зарядните станции и също се нуждаят от ток. Освен това заемат много повече място отколкото зарядна станция за автомобил, която в някои случаи се вгражда в стълб на уличното осветление или се закача на стената до паркоместото, а в най-лошия случай се монтира до паркоместото на тръба, която заема 0, 01 квадратни метра. Партида 50 kW струва 1800 лв. Партида 15 киловата 600 лв, независимо монофазна или трифазна.
  • #27
    До 27 ( преди 2 години )
    Продължаваш да демонстрираш незнанията си относно зарядните станции. Първо този кабел не струва 200 лв а 200 долара, което като гледам е моя неволна грешка. По-важното е обаче, че в него няма никакъв изправител, а е същото като стенната зарядна станция в която също няма изправител, а само релета, които пускат ток към автомобила само след като се осъществи комуникацията и се направят проверките. Истинското зарядно се намира в самия автомобил.
  • #26
    До долния ( преди 2 години )
    А тази зарядна станция дали си няма собственик, който да извика паяка, защото някой му е блокирал бизнеса? Те викат паяка и сега само защото някой му е спрял на паркоместото и не може да си паркира...
  • #25
    анонимен ( преди 2 години )
    Това с паяка на книга е лесно да се каже, НО ако земята е частна само собственика може да вика паяк. В новите квартали и комплески огромна част от улиците са частни и там паяк не припарва.
  • #24
    анонимен ( преди 2 години )
    Това за 200 лв не е зарядна, а е кабел с изправител до голяма степен. А инфраструктурата до този 3-фазен контакт от къде? Тока от къде? Поддръжката на станцията? Земята където ще я направиш? Печалбата за този който я е направил? Това което продава е за домашно ползване където собственика носи пълна отговорност. За публична станция където е сложно да се търси отговорност е съвсем на друго ниво всичко, за да е максимално идиoтоycтойчиво.
  • #23
    анонимен ( преди 2 години )
    Вярно има незапознати с зарядните станции. Мощната стенна зарядна станция на Тесла струва 400 долара, а мобилната която можеш да я включиш в трифазен контакт и също да зареждаш с нея на максималните 11 киловата, струва 200 лв. Говорим за оригиналните зарядни, които се купуват директно от Тесла.
  • #22
    анонимен ( преди 2 години )
    Путин развали плановете на глобалистите за зелени сделки и други подобни заробващи ***-отщини в които искаха да ни вкарат. Както видяхте кРомида за един ден изчезна. Путин е лечителят на човечеството. За 24 часа излекува планетата от пЛандемията. Та така и с автомобилите ще се забави заробването да ни тикат насила в електрифицирането. Не съм против да има електрички и дори ги харесвам, но много мразя насила да ми казват какво да карам, а то реално това искат с техните джен-дърски изпълнения.
fallback
Последни