fallback

Първото сериозно „НЕ" за забраната на ДВГ стигна до европарламента

Транспортната комисия се обяви срещу пълната електрификация, предвидена за 2035 г.

Предложението на Европейската комисия за продажба само на електрически автомобили от 2035 г. и за забрана на бензиновите и дизелови автомобили от същата дата среща първата си сериозна пречка в институциите. Транспортната комисия към Европейския парламент се обяви срещу подобно решение, като един от нейните членове - евродепутатът Масимилиано Салини настоя за промяна на пакета Fit for 55.

Преди това комисията одобри становище относно регламента за екологичните стандарти за вредни емисии на превозни средства, който предвижва автомобилите, регистрирани в средата на следващото десетилете, да намалят CO2 с 90%, а не със 100%, като е предложено от изпълнителнта власт в ЕС. А това означава, че ще може да се използват двигатели с вътрешно горене (ДВГ), които обаче ще бъдат захранвани с биогорива.

Самият Салини коментира, че новият план предвижда „дерогации (освобождаване от правилото) за малки производители и система от кредити и стимули за алтернативни горива, с които да се декарбонизира автомобилния  парк“, а също така и промяна в методологията за изчисляване на емисиите. Последното означава, че вече ще се изчисляват не само отделените от съответния модел CO2, след като той бъде произведен, а вредните емисии от целия му жизнен цикъл - от добива на суровини до излизането му на пътя.

Според евродупетутата, фокусирането върху ендотермични двигатели, задвижвани от нови горива, означава, че се предоставят възможности на автомобилните компании да създават иновации, като се фокусират върху възобновяеми източници и алтернативни горива". 

Сега топката отива в полето на друга комисия в европарламента - тази по околната среда и едва след това ще бъде изпратена за обсъщдане от депутатите. А последната дума ще бъде на Европейския съвет, в който участват ръководителите на страните в ЕС. И именно те ще трябва да решат окончателно какво трябва ще бъде бъдещето на автомобила на Стария континент.

fallback
  • #41
    До долния ( преди 2 години )
    Я да я направиш тази сметка, как точно на теб ще излезе по-скъпо?Ако приемем, че цената трайно се задържи левче за киловатчас, заради недостига на газ и други течни горива, 100 километра ще се минават с 15-тина лева, вместо с 3 лв на нощна. Ако днес горивата струват 3 лв за литър, колко ли ще струват след две-три години при липса на нефт на пазара и покачването на цените му? А като затвори Лукойл заради санкциите? Токът през по-голямата част от годината може да е почти безплатен от слънц ...
  • #40
    Мхм ( преди 2 години )
    Клиента като плаща тока дали няма да седне да сметне и да му излезе че да кара на двг и да плаща горивото на бензиностанцията няма да му излезне по-евтино
  • #39
    Брей ( преди 2 години )
    Че интересна дискусия. Хубавото е казват някои, че в Европа моргите са пълни с ДВГ трошки, внасяй на корем. Кеф ти мерцедес, кеф ти бмв и някое ауди за разкош. А след 10 години в моргите ще са съвсем други автомобилите, лесно е да се досетим по най-продаваните сега автомобили. Тогава почитателите на неразличимите от нови бангии ще трябва поне някой хибрид да си купят. И ще чуем оди за електриките колко са готини.
  • #38
    анонимен ( преди 2 години )
    #40 Дори не подозираш колко си НЕумен и то благодарение на НЕумните ти глупости по отношение на някой, който е доста по-висок от теб в интелектуално ниво. Колкото до физическите дадености, те са за ***, като теб. Ръста на човек, няма отношение към интелектуалните му способности. Ако обаче направим лека статистика ще забележим, че повечето велики хора в света не са високи.
  • #37
    До 37 ( преди 2 години )
    Ти досега колко вендинг автомата на фотоволтаици и батерии си видял? И бъркаш жестоко. Само нагревателя им е с мощност 3 киловата.
  • #36
    До 36 ( преди 2 години )
    Ако знаеш колко златен въпрос зададе! Ами точно затова 90% от продажбите на електромобили в Норвегия са на електрически модели. Точно защото на почти всяко паркомясто и пред всяка къща в Норвегия има контакт. Най-обикновен контакт в който си включват бензиновите и дизеловите автомобили през зимата, за да им топлят двигателите. Сега в тях си зареждат електромобилите. В 90% от случаите, зареждането става на такава бавна зарядна станция.
  • #35
    анонимен ( преди 2 години )
    Продължаваш да не можеш да смяташ. Как точно умножи 3,7 kW по 10 броя и получи 200 300 киловата мощност?Най-малката партида е 15 киловата и струва 600 лв. Дали ползваш само няколко вата или пълните 15 киловата, енергото въобще не го интересува. За вендинг машините плащат същата партида. Тоест до всеки вендинг автомат могат да сложат 5 зарядни по три киловата без да променят партидата, които да обслужват 25 електромобила. Хайде изброй колко вендинг-автомати виждаш в квартала ти?
  • #34
    анонимен ( преди 2 години )
    Помисли малко как тези лесни за инсталация вендинг машини искат няколко стотин вата мощност, която лесно можеш да я осигуриш с 2 фотоволатика и батерия от тротинетка. Такъв ток можеш да дръпнеш отвсякъде.
  • #33
    анонимен ( преди 2 години )
    Ако беше толкова лесно защо една Норвегия дето имат и пари и желание не са го направили вече?
  • #32
    анонимен ( преди 2 години )
    Имай предвид че за тези зарядни тока ще е индустриален и ще е доста по-дебел отколкото домашна нощна тарифа. Виж най-близката детска площадка или парк дето нищо няма нужда от поддръжка в какво състояние са. А тези 10 зарядни на блок ще искат едни 200-300 кВ мощност. Не мислиш ли че трафопоста за блока е предвиден за блока? То не става току така от нищото да се появи тази мощност. Или той и трафопоста е скъп колкот вендинг машина и не иска поддръжка
fallback
Последни