IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota инвестира 383 млн долара в 4-цилиндрови двигатели

Новите агрегати ще бъдат както за конвенционални, така и за хибридни модели

Японската компания Toyota ще инвестира повече от 383 млн долара в производствена база в САЩ, в която ще се сглобяват 4-цилиндрови двигатели от ново поколение. Те ще бъдат използвани както за конвенционални модели с ДВГ, така и в хибридни превозни средства.


Toyota завод


Сумата ще бъде разделена между 4 производствени завода на марката, като всеки един от тях ще получи конкретна задача. Най-голямата част от инвестицията – 222 млн долара, ще получи предприятието в Хънствил (Алабама), където ще бъде изградена нова поточна линия за агрегати с 4 цилиндъра. Благодарение на това, заводът ще може да произвежда 900 000 двигателя годишно.

Други 109 млн долара ще бъдат инвестирани във фабриката в Трой (Мисури), където се произвеждат цилиндрови глави, а заводът в Джаксънвил (Тенеси) ще получи 36 млн долара за нови четирицилиндрови двигателни блокове.


Toyota завод


И накрая, 16 млн долара ще бъдат използвани за разширяване на най-големия завод на Toyota - в Джорджтаун (Кентъки). Съоръжението вече получи инвестиция от 461 млн долара през октомври 2021 г., като сега там се произвеждан близо 600 000 задвижващи агрегата годишно за модели на Toyota и Lexus.

В момента Toyota разполага с 1,8-, 2,0- и 2,5-литрови четирицилиндрови двигатели, без да се брои четирицилиндровия “боксер“ двигател на Subaru, който се поставя на модела GR86. Инвестицията предполага, че японската марка работи върху нов двигател, но засега от Toyota отказа да предоставят допълнителни подробности.

0 от 500
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    американеца ( преди 2 години )
    до 9-тиСъжалявам,но никак не сте наясно май с американския начин на прозводствоПърво ,Теслата дори повече от половината батерии ги получава от Китай и КореяВторо,всички везчеткови мотори от Китай естествено,да не кажа голяма дума,че и почти цялата и електроника идва от Китай и Корея само им зареждат софтоераИ за да не си мислиш чи Теслата еуооул,да ти кажа и статистиката.че само в Невана щат с ваграда и 5 села накръс има повече Тойоти и Лексуси,отколкото Теслите в цяла америка
  • #11
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Че електрификацията е спорна го каза и шефът на БМВ
  • #10
    0 rate up comment 1 rate down comment
    4-цилиндрови двигате ( преди 2 години )
    лагернити колички на батерии /живот на батерията 5~10 години/, водороден вигател /сипваш днес, а утре горивото го няма/, ДВГ нискоемисионен, борбата е ожесточена
  • #9
    1 rate up comment 1 rate down comment
    бъчваря ( преди 2 години )
    Това, да произвеждаш на едно място всичко, винаги е означавало ниско качество като цяло. И причината е много проста. Ти може да избираш между много конглокентни доставчици и да избереш на-доброто, докато ако сам си си доставчик, избираш каквото си доставиш. Ти може и да нямаш технологичните възможности за качествено производство на даден детайл. Отделно, че ако тръгнеш да развиваш всичко от нула, ще загубиш много пари, които я избиеш после, я не.
  • #8
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Боксер ( преди 2 години )
    на Субару , 100г.назад , който му се занимава с ремонти да взима.
  • #7
    3 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Пари на вятъра. Да се фокусират в електричните и водорода. ДВГ е аут.
  • #6
    6 rate up comment 9 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Браво на Тесла, на теория са много добри. На практика обаче са на дъното по надеждност. И е малко глуповато фенчета на най-нискокачествената марка да ръсят акъл за най-висококачествената.
  • #5
    6 rate up comment 20 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Виждате ли разликата? Toyota ще налива пари за стара технология двигатели, които ще произвежда по стара технология за производство. Ще произвежда частите в четири различни завода и ще ги превозва помежду имОт друга страна, пак в САЩ но в Тексас, Тесла изгради най-модерния автомобилен завод в който от едната страна влизат материалите, а не частите за автомобили, частите се произвеждат в сградата на завода, включително двигателите и батериите, а на другия край излиза готовия автомобил.
  • #4
    11 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    3-ти, за какво са се сетили късно и какво са отвели германците, че не стана ясно?
  • #3
    4 rate up comment 19 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Много късно се сетиха. Германците ги отвяха!