fallback

BMW обясни защо ще продължи да инвестира в ДВГ

Баварците смятат, че електрификацията прави производителите „прекалено зависими“

BMW не може да разчита само на електрически автомобили, заяви главният изпълнителен директор на германския производител Оливер Ципсе и посочи причините, поради които концернът му ще продължи да развива двигателите с вътрешно горене.

Ципсе е категоричен, че пълната електрификация прави автомобилните производители „прекалено зависими от много малко държави“, намеквайки, че пазарът за суровините, нужни за батериите, се контролира основно от Китай. Шефът на BMW посочи като проблем и ценообразуването, тъй като колите на ток са много по-скъпи от конвенционалните модел.

„Ако някой по някаква причина не може да си купи електрическа кола, но в същото време се нуждае от автомобил, бихте ли предпочели той да кара старата си кола завинаги? Ако не продавате двигатели с вътрешно горене, ще загубите, тъй като някой друг ще го направи“, обясни Ципсе стратегията на баварския производител.

Шефът на BMW отбеляза още, че продажбата на екологично чисти превозни средства с изкопаеми горива има по-голям смисъл от законодателна забрана за такива превозни средства. Освен това, електрическите автомобили си остават скъпи, а инфраструктурата за зареждане в много държави по света съвсем не е достатъчно.

Доказателство за стратегията на баварците е следващият им нов продукт – флагманския седан BMW 7-Series, който ще бъде представен съвсем скоро. Луксозният седан ще бъде представен едновременно в две версии – с ДВГ и с електрическо задвижване, които ще се продават на пазара едновременно.

fallback
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    Сега разбра ли защо толкова много хора си купуват Тесла? Защото зарядните на Тесла винаги работят, в 99, 9% има поне няколко свободни колонки, зареждането на 200-300 километра отнема по-малко време отколкото да си изпушиш цигарата и са на стотина километра по който и международен маршрут да тръгнеш, включително в Европа. Тоест преживяването ти максимално се доближава до навиците които вече имаш, въпреки че не е същото. За 1000 километра ще трябва да спреш около два пъти по за цигара.
  • #12
    Пропов ( преди 2 години )
    До No 9Около 1000 км на ден - няколко пъти в годината. Не ми се налага, обичам да пътувам с кола из Европа. Уикендите често се случва спонтанно да решим да тръгнем на няколкстотин км. И да, спирам почти през час за цигара и тоалетна , но спирам където си поискам и за няколко минути. С ел. кола това няма как да стане. Бързи зарядни, бавни , зарядни, повредени зарядни, заети зарядни... Толкова много фактори и все един ще ти прецака пътуването и ще го прецака сериозно.
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    Типичния пример е Toyota, които до вчера уж нямаше да правят електромобили, а сега обявиха 30 нови модела електромобили до 2025 , но удариха на камък още с производството на първия, за който не можаха да намерят батерии за 12 хил. електромобила год. от един доставчик, а ще го произвеждат с батерии от 2 доставчика. А от Тесла се очаква да произведат 1,4 милиона електромобила без недостиг от батерии. А строят и най-големите фабрики за батерии в света в Берлин и Тексас.
  • #10
    До 8 ( преди 2 години )
    Има решение, щом Tesla вече са подписали дългосрочни договори както за материали за 3 тераватчаса годишно през 2030 година от находища, които тепърва се разработват, като в голяма част от тях са инвеститори, така и за всякакви количества батерии, които външни доставчици могат да им доставят в дългосрочен план до 2030 година.Само планираното собствено производство от три тераватчаса батерии се равнява на 40 милиона автомобила. Сега учудваш ли се защо за останалите няма батерии и материали?
  • #9
    До Propov ( преди 2 години )
    Моля те ей така за разнообразие поне ти да отговориш веднъж на въпроса, колко пъти в месеца ти се налага да минаваш повече от 1000 километра без да спираш? А в годината? А поне веднъж в живота случвало ли ти се е?1000 км без да спираш никъде, дори до тоалетна, за кафе или цигара или да хапнеш?
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Политическият аспект също е ясен. Ще се играе и със субсидии, с инфрасктруктура и това са непредвидими механизми за всяка отделна държава. Добавете и зависимостта от Китай относно редките метали и разбирате защо ел. колите са рискова инвестиция с много неизвестни.
  • #7
    До долния ( преди 2 години )
    Ако четеш между редовете, вчера от Toyota а днес от BMW в прав текст ти казват, че са неподготвени с технологии и материали да посрещнат увеличеното търсене на електромобили и за да има какво да продават ще продължат да произвеждат автомобили с ДВГ. Някъде да прочете, че клиентите няма да искат електромобили? Разбира се, се опитват да ни баламосат, че електромобилите винаги ще са по-скъпи, заради дефицитните към момента материали, но това ще е до време, за разлика от цените на петрола.
  • #6
    Propov ( преди 2 години )
    Аз обичам колите, защото дават свобода. Палиш и заминаваш - в това е смисълът за мен. Кеф ти на 100, кеф ти на 1000 км. Електричките тая екстра не я предлагат.При тях трябва плануване и пак си силно ограничен. Цени и разходи са от второстепенно значение. Свободата и удоволствието от един шестак или осмак - това е! Ако просто искам да се придвижвам - има си влакове, самолети , автобуси и в града тортонетки. Тия неща са много по удобни и рентабилни , ако ти трябва просто да стигнеш до някъде.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Човека казва доста неща (а и не само той), но трябва да се чете м/у редовете, да се познава малко световна политика. Който разбрал разбрал. За средния форумец това е трудна задача и всичко се свежда до махленския кръчмарски спор ДВГ / Електо и колко ще ми струва да стигна до перлата на морските глокорти - Слънчака.
  • #4
    Име ( преди 2 години )
    Единственото нещо което им остава на тези е да продават автомобилчета с агрегати от други производители и лепенки м-паур. Толкова са зависими вече от китайците и американците, че не знаят какво да правят.
fallback
Последни