fallback

BMW обясни защо ще продължи да инвестира в ДВГ

Баварците смятат, че електрификацията прави производителите „прекалено зависими“

BMW не може да разчита само на електрически автомобили, заяви главният изпълнителен директор на германския производител Оливер Ципсе и посочи причините, поради които концернът му ще продължи да развива двигателите с вътрешно горене.

Ципсе е категоричен, че пълната електрификация прави автомобилните производители „прекалено зависими от много малко държави“, намеквайки, че пазарът за суровините, нужни за батериите, се контролира основно от Китай. Шефът на BMW посочи като проблем и ценообразуването, тъй като колите на ток са много по-скъпи от конвенционалните модел.

„Ако някой по някаква причина не може да си купи електрическа кола, но в същото време се нуждае от автомобил, бихте ли предпочели той да кара старата си кола завинаги? Ако не продавате двигатели с вътрешно горене, ще загубите, тъй като някой друг ще го направи“, обясни Ципсе стратегията на баварския производител.

Шефът на BMW отбеляза още, че продажбата на екологично чисти превозни средства с изкопаеми горива има по-голям смисъл от законодателна забрана за такива превозни средства. Освен това, електрическите автомобили си остават скъпи, а инфраструктурата за зареждане в много държави по света съвсем не е достатъчно.

Доказателство за стратегията на баварците е следващият им нов продукт – флагманския седан BMW 7-Series, който ще бъде представен съвсем скоро. Луксозният седан ще бъде представен едновременно в две версии – с ДВГ и с електрическо задвижване, които ще се продават на пазара едновременно.

fallback
  • #23
    До 21 ( преди 2 години )
    А защо си мислиш, че цените на суровините не се покачиха по абсолютно същите причини и няма да се върнат на предишните нива?Защо си мислиш, че след като заработят всички мини и находища които се разработват в момента, няма да има излишък и цените да се сринат, както се случи с лития преди няколко години, когато се разработиха много мини, заради обещанията на автопроизводителите да почнат да произвеждат електромобили, но не го направиха. Тогава лития удари дъното на цените и имаше излишъци.
  • #22
    KERS До #20 ( преди 2 години )
    Коментираме навлизането на EV в Европа. Наистина ли искаш да намесваме Конго и Парагвай в тази тема ?
  • #21
    KERS До #18 ( преди 2 години )
    Не споделям мнението ти за скорошно поевтиняване на EV. Повишаването на цените на ДВГ в момента е единствено с цел компенсиране загубите от по-ниското производство. Това обаче може да се промени скоро. Това, което обаче не виждам да се промени скоро са суровините за батериите. Те все така идват от малко места.
  • #20
    PLAID ( преди 2 години )
    Действително в Конго, Раджастан и Парагвай ще имат нужда от продукцията на БМВ. Все пак акционерите им си чакат своето...
  • #19
    анонимен ( преди 2 години )
    Понеже четете само заглавията, ето цитат с есенцията на изказването му и практическите действия които са предприели:"Доказателство за стратегията на баварците е следващият им нов продукт флагманския седан BMW 7-Series, който ще бъде представен съвсем скоро."За всеки беден европеец по една бензинова седмица на BMW с ДВГ. Страхотна стратегия, не мислиш ли?
  • #18
    До долния ( преди 2 години )
    Всъщност в предишното мнение не съм го повторил за стотен път, заради ограничението от 500 знака, но повечето продажби през 2025 година ще са следствие на изравняването на цените на електромобилите и ДВГ, а оттам нататък ДВГ ще поскъпва още повече, а електромобилите ще поевтиняват и разликата след 10 години ще е огромна в полза на електромобилите. ДВГ ще могат да си позволят да купят, обслужват и зареждат само най-богатите. Тоест общата ви теория с Ципсе издиша. Евтина седма серия за бедни?
  • #17
    KERS До #16 ( преди 2 години )
    Мисля, че с процентите които си посочил, добре разбираш какво значи масово.Писал съм след 10год., което както ти обясни е доста оптимистично и е възможно най-рано.В коментара ми не прочитам да съм писал за интересите и приоритетите на някой.Това е друга тема. Фактите които посочвам се отнасят до покупателната способност на средния Европеец и производителите не могат да променят това.Може би това е имал предвид Оливер Ципсе, като казва че ако не продава ДВГ, някой друг ще го направи.
  • #16
    До долния ( преди 2 години )
    Да видим какво имаш предвид под масово навлизане? Какви 10-годишни автомобили ще купува масовия европеец през 2032 година не е от приоритетите на BMW. От BMW и Toyota са много по-загрижени какви чисто нови автомобили ще си купува европееца през 2023, 2025-а, 2028 и 2030 година. А аз залагам над 50% електромобили още през 2025 година. Дори през 2030 година продажбите да станат 100% електромобили, делът им По улиците няма да е повече от 10-20% , а ще стане над 50% много след 2032 г.
  • #15
    KERS ( преди 2 години )
    Каквото и да говорите, всичко опира до цената. Масовото навлизане на EV в Европа ще стане след 10год, когато средностатистическия европеец, ще може да си позволи да купи сега излизащите модели. Да, Норвегия вече успяха, но това е много богата държава, където 98% от енергията идва от възобновяеми източници и всичко има голям смисъл.
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    Забравих да спомена, че нищо не планираш, а само задаваш маршрута в навигацията и автомобила съм ти казва къде е най разумно да спреш и колко да заредиш. .
fallback
Последни