fallback

BMW обясни защо ще продължи да инвестира в ДВГ

Баварците смятат, че електрификацията прави производителите „прекалено зависими“

BMW не може да разчита само на електрически автомобили, заяви главният изпълнителен директор на германския производител Оливер Ципсе и посочи причините, поради които концернът му ще продължи да развива двигателите с вътрешно горене.

Ципсе е категоричен, че пълната електрификация прави автомобилните производители „прекалено зависими от много малко държави“, намеквайки, че пазарът за суровините, нужни за батериите, се контролира основно от Китай. Шефът на BMW посочи като проблем и ценообразуването, тъй като колите на ток са много по-скъпи от конвенционалните модел.

„Ако някой по някаква причина не може да си купи електрическа кола, но в същото време се нуждае от автомобил, бихте ли предпочели той да кара старата си кола завинаги? Ако не продавате двигатели с вътрешно горене, ще загубите, тъй като някой друг ще го направи“, обясни Ципсе стратегията на баварския производител.

Шефът на BMW отбеляза още, че продажбата на екологично чисти превозни средства с изкопаеми горива има по-голям смисъл от законодателна забрана за такива превозни средства. Освен това, електрическите автомобили си остават скъпи, а инфраструктурата за зареждане в много държави по света съвсем не е достатъчно.

Доказателство за стратегията на баварците е следващият им нов продукт – флагманския седан BMW 7-Series, който ще бъде представен съвсем скоро. Луксозният седан ще бъде представен едновременно в две версии – с ДВГ и с електрическо задвижване, които ще се продават на пазара едновременно.

fallback
  • #33
    Пурко ( преди 2 години )
    Някой да обясни на Ципсе, че бензина свършва и сямо отлагя неизбежното.Смешно е да се твърди, че било скъпо. Цената е резултат на производство и търсене а не цената на суравините в Китай. Нали не се залъгнаме, че купмина суровини струва 250-300 хиляди лева...има нещо наречено добавена стойност.
  • #32
    До долния ( преди 2 години )
    Е точно тук ти е грешката! Технологиите на най-скъпите автомобили днес са огледало на това което ще са евтините модели след десетина години. И това не е само при Тесла. А точно Тесла в момента прави най-здравите автомобили правени някога - отлива цялото шаси от две алуминиеви части -най-бързия и евтин начин за производство на автомобил измислен някога. Автопилота им е само с евтини камери. Когато смогнат с производството на скъпите модели, почват модела от 25 хил. долара
  • #31
    Propov ( преди 2 години )
    Нега да не смесваме понятията масов ел. мобил и Тесла. Тесла е скъпа и е нормално да има огромна батерия и много бързо зареждане. Но това не е олицетворението на ел. мобила, такъв какъвто ще се ползва масово. И всъщност Тесла инвестират предимно в разни HI Fi или по скоро Sci Fi технологии, но не и в здравина и качество. А на човечеството му трябва точно обратното - евтина и здрава кола за масите.
  • #30
    Виктор ( преди 2 години )
    Ами нека продължат, може пък най-накрая да се научат!
  • #29
    анонимен ( преди 2 години )
    Ами нека продължат, може пък най-накрая да се научат!
  • #28
    анонимен ( преди 2 години )
    Не се учудвайте, че много хора още не разбират електромобилите и не знаят какво могат и какво не. В САЩ направили анкета сред тойотаджии. 40% отговоили, че са чували за електромобила на Тойота. От тях, 21% обмислили покупката му. Имало само един проблем - по време на анкетата Тойота нямала EV и дори не го била обявила. Та от толкова "умни" хора какво да очакваме? Тия хора дори нямат идея, че Тойота 10 г. е лъгала за емисиите си в САЩ, че лобира срещу електромобилите, че в Австралия лъжат с DPF.
  • #27
    До долния ( преди 2 години )
    Е така де, говорят. Ама ти прочете ли какво ти писах?"Тоест електромобил можеш да произведеш почти от всичко стига да е на ниска цена, но горива не!"Разбира се, че могат да направят синтетични горива. Още Хитлер ги е правил. Но ако можеха да ги направят на по-ниска цена от тези на петрола, сега светът нямаше да се вайка как и откъде да замести руския нефт и газ.
  • #26
    До #27 ( преди 2 години )
    Порше и Бош нещо разправят за синтетични горива ?
  • #25
    KERS ( преди 2 години )
    Ще видим какво ще стане. Може и нито един от нас да не познае, защото има прекалено много фактори, нови разработки и геополитически неизвестни. Със сигурност, това, което е сега в Норвегия няма да стане в Европа преди 2035 год.
  • #24
    анонимен ( преди 2 години )
    Освен това Тесла само миналата година осем пъти вдигна цените на моделите си, докато цените на материалите падаха. Направи го точно заради повишеното търсене, което задмина производствените им възможности и в момента продават на огромна надценка и печалба, която могат да свалят по всяко време, когато насмогнат с производството. Като бонус, себестойността в Тексас и Берлин е още по-ниска от досегашното производство, заради повишената ефективност и нови технологии на производство.
fallback
Последни