Преди няколко седмици ви попитаме кой е най-добрият 4-цилиндров двигател, създаван някога и получихме доста любопитни отговори. Разбира се, малките мотори невинаги са обект на възхищение, така че е логично да погледнем към по-големите. И така идва на редовите мотори с 6 цилиндъра.
Това са едни от най-старите двигатели на света и са използвани в почти всеки вид превозно средство, създаване някога. Първият редови 6-цилиндров мотор е направен още през 1903 г. от компанията Spyker, като се появява при автомобил, наречен 60HP. Същият модел демонстрира на смета първата в света система 4WD и първата спирачна система на четирите колела.
Такъв тип агрегати се появяват и при други по-стари превозни средства. Сред тях е Ford F-Series от 60-те години на миналия век, който получава редови мотор с обем 4916 куб. см. Пикапът бързо се превръща в най-популярния модел в САЩ, което е доказателство за качествата на двигателя.
Същото се отнася и за 4,0-литров двигател на Jeep, който се произвежда много дълго време и влиза в историята като един от „най-неубиваемите“ в историята. И все пак, за голяма част от феновете най-важното е мощността на задвижващия агрегат и затова на преден план излизат други мотори, които претендират за титлата „най-добър редови двигател с 6 цилиндъра“.
Експертите от Carscoops са на мнение, че други три двигателя могат да претендират за първото място в списъка – Speed Six на TVR, N55/SS55 на BMW и 2JZ на Toyota. Факт е, че те, както и RB26DETT на Nissan, присъстват във всяка подобна класация. Ето и още няколко предложения, които също би трябвало да влязат в списъка.
Най-добрите редови двигатели с 6 цилиндъра (ГАЛЕРИЯ):
Kакво повече може да се каже за легендарния 2JZ, освен че задвижва Supra и може да бъде настроен за огромна мощност? Този мотор е любим на тунери и на феновете на японски спортни коли, като е сред най-емблематичните както по производителност, така и като звук. Той е създаден през 1991 г. , при това не за Supra, а Toyota Aristo - известен като Lexus GS300 извън Япония.
3,0-литровият агрегат има солидна конструкция и много потенциал за производителност, като се използва в автомобили като Lexus SC300 и IS300 без турбо. Най-емблематичният му вариант обаче е именно в Supra, където той е с двойно турбо. Освен това, 2JZ-GTE е много надежден и с огромен потенциал, което го поставя на първо място в списъка.