fallback

Зарядните станции изостават от електромобилите

Развитието на инфраструктурата все още е проблем, показва проучване

Продажбите на електромобили растат стабилно в голяма част от света. В същото време обаче инфраструктурата изостава в развитието си, показва проучване на BloombergNEF, което изнася красноречиви данни.

От края на 2020 г. до края на 2021 г. броят на електрическите превозни средства по пътищата за всяка точка на зареждане е нараснал от 7,4 на 9,2, което е доста сериозна разлика. Само през миналата година по света са продадени 6,6 млн изцяло електрически или plug-in хибридни автомобили, което е сериозно увеличение спрямо 2020 г., но в същото време броят на обществените зарядните станции си остана на същите стойности.

Нещата стават по-интересни, ако проблемът бъде разгледан по региони. В Китай, например, въпреки рекордните продажби, точките за зареждане поддържат добра връзка с колите на ток, като това се дължи на това, че властите залагат много на електрическата мобилност. Освен това, голяма част от китайското население живее в апартаменти в жилищни комплекси и трябва да разчита на обществена инфраструктура.

В Западна Европа и САЩ обаче нещата не стоят по този начин. В случая докладът разглежда данните от 4 европейски държави - Германия, Холандия, Норвегия и Великобритания. В Берлин и неговите околности, например, съотношението нарасна от 8 електромобила на обществена точка за зареждане през 2019 г до 20 през 2021 г.

Ако се гледат само станциите за бързо зареждане, то съотношението в Китай, например, е 16 коли на една станция. В Щатите нещата много по по-зле – 100 коли на точка за зареждане, което показва, че нещо не е както трябва.

Според анализа, за да може една станция да осигури възвращаемост на средствата, са нужни поне 8-10 сесии на ден. Точният брой зависи от цените, скоростта, инвестираната сума, държавната подкрепа и др. Проблемът е, че голямото натрупване на станциите отказва голяма част от шофьорите от преминаване на електромобили.

Все пак в доклада на BloombergNEF се посочва, че подобни цифри не са тревожни и нещата ще се променят към добро. А като пример се дава Норвегия, където на една точка за зареждане се падат 30 коли, но пък продажбите на електромобили летят нагоре.

fallback
  • #21
    анонимен ( преди 2 години )
    EV са купуват от суета и нищо друго.Нито са екологични, нито са ефективни.Токът в Европа е основно от въглища и газ.Цената от 50 - 60 цента на киловат на зарядна станция при 20 квт на сто километра прави електричките скъпи.И като се кма предвид и че първоначално са два пъти по-скъпи и страшно неудобни - само суеъа и нищо друго
  • #20
    Пурко ( преди 2 години )
    Не живея в Норвегия а в София. Имам си трифазна станция на 22кВ в къщи, както и в офиса. 99.5% от времето си зареждам на тях. Боли ме какво/къде изостава.
  • #19
    До #24 ( преди 2 години )
    Ако не си я чел, в статията става дума за това, че зарядните станции изостават от електромобилите. Това само показва, че наистина сега не е правилното време да си вземаш електромобил, освен ако не живееш в Норвегия. И как точно след 15-20 години, тази статия за изоставащите зарядните станции спрямо броя електромобили ще стане актуална тогава, наистина не те разбирам.
  • #18
    До #23 ( преди 2 години )
    Аз имам информацията, която имаш и ти. Само, че ти удобно пропускаш някой факти, като например това, колко и кои модели могат да се зареждат с тази скорост 150-200кW ?? Айде сега обяви цените им и и кажи колко хиляди евра трябва платя, за да карам EV и пак питам защо да го правя ?
  • #17
    анонимен ( преди 2 години )
    .... и като пристигнеш в хотела, не е казано че станцийката там теб ще чака. И това е при положение, че отиваш на почивка и да кажем колата не ти трябва повече за деня. А иначе висенето по обществени зарядни е гарантирано и въпроса е защо трябва да си го причинявам. ? Защо да не изчакам по-добри времена, когато има повече зарядн станции и по-бързо зареждащи се коли ? Защо да си причинявам неудобства и да си взимам EV сега, при положение, че струва почти два пъти повече ?
  • #16
    анонимен ( преди 2 години )
    А тоя долу дето пътувал София - Сл.Бряг без да зарежда мога да му цитирам резутати за изминат макс. пробег на няколко EV-та със 130км/ч : Kia e-Soul: 280 км, Tesla Model Y: 304 км,. Mercedes EQA 250: 222 км, Audi Q4 e-tron 40: 326 км. Tesla Model Y: 304 км.,. В най-добрия случай, за да не рискуваш съвсем, ще е добре да заредиш поне за 200км което при реална скорост 40kW и при разход поне 20 на 100км, ще си висиш поне час. В хотела на слънчака не е сигурно дали станцийката точно теб ще чака.
  • #15
    анонимен ( преди 2 години )
    Добре бе хора, пишете не се спирате, от 10 кладенеца вода носите и никой не ми отговори на простичкия въпрос. Защо не виждам EV-та ? Живея в голям град, работата ми налага да обикалям и из страната. Къде са тия EV-та ? Защо след като всичко е толкова слънчево за този вид автомобили, хората дори и с пари продължават да карат ДВГ ?
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    По-скоро изостава капацитета на батерията и скороста на зареждане. Ако с едно зареждане минаваш 2000 км и зареждаш за 5-10 мин. Тогава колко зарядни станции ти трябват ?
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    на междуградски пътища се кара с близо 250 да не говорим за магистрални участъци където се придвигват с близо 300 какви електрички какви 50-100 лв. кафета цигари пишпиш нямням
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    10-ти, живееш в накъв балон или в метавселената. Но излез и се огледай. Ако за тебе е толкова важно на 100км да пушиш и пиеш кафе и да чакаш, мисля че си перфектен за таксиметров шофьор.
fallback
Последни