IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

За кои трансмисии режим N е забранен и за кои е спасение?

Автоматичните скоростни кутии имат различна конструкция, която може да пострада

Много шофьори са наясно защо автоматичната скоростна кутия се нуждае от режим N (неутрален). По правило, на него се поставя автомобила, когато е аварирал и трябва да бъде изтеглен. Има случаи, когато режим N може и трябва да бъде включван дори по време на нормална работа, докато при други ситуации това е строго забранено.


скоростна кутия


За да разберете как да използвате режим N в колата си, трябва да знаете какви видове автоматични трансмисии съществуват и кой от тях е в автомобила. По правило, мъжката половина от шофьорите е наясно, но сред дамите понякога има объркване. То се появява и при водачи с малък опит.

Скоростните кутии с два педала са три – класически автомат с преобразувател на въртящия момент, вариатор и роботизирана. Всички те имат режим N, който в зависимост от вида на трансмисията трябва да бъде използван по различен начин. Например, при конвенционална автоматична трансмисия режимът N е необходим изключително за теглене. Когато колата е на неутрална предавка, налягането в маслената помпа намалява и машината е готова за теглене при скорост до 40 км/ч.

Някои „разбирачи“ обаче са на мнение, че за да работи добре кутия, трябва често да се превключва между режими D и N. Напротив, честата смяна (пресметнете колко светофара преминавате по време на пътуване до работата и колко време стоите в задръстванията) води до бързо износване на работните механизми на кутията.

Самото устройство на обикновена автоматична скоростна кутия ви позволява да стоите без проблеми дълго време с натиснат педал на спирачката. С други думи, ако имате конвенционална автоматична скоростна кутия, тогава само два режима ще ви бъдат полезни през целия й жизнен път - това са P (Паркинг) и D (Движение). Понякога, за да постигнете по-динамично представяне, можете да включите режима "Спорт", обозначен с буквата S.


скоростна кутия


Същото е при вариатора – въпреки, че конструкцията на кутията е малко по-различен, не трябва да включвате режим N на празен ход. Кутията е доста капризна и чувствителна към прегряване и стрес, който се причинява включително от ненужни манипулации със селектора.

Друго нещо е роботизираната скоростна кутия. Тя е удобна за използване както автоматика и CVT, а също така има два педала за управление. При нея режим N e жизненоважен. Работата е там, че преселективната трансмисия лишена от всички тези сложни планетарни предавки и системи за превключване като стандартния автомат. Но, също както при механичната скоростна кутия, и тук има съединител, който се управлява от електрониката, когато натиснете педала на спирачката.

Това е и причината, поради която при конвенционална ръчна скоростна кутия не се препоръчва да държите натиснат педала на съединителя дълго време - това увеличава натоварването и съответно износва основните елементи. Затова и при продължителни спирания е необходимо да прехвърлите селектора в режим N – така кутията ще оцелее по-дълго.

0 от 500
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Мързелив ( преди 2 седмици )
    Хора не е ли самата идея на автоматика да не превключваш ръчно?От какъв зор на всеки светофар да превключваш ръчно на N .Просто питам..:)
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Жан Валжан ( преди 1 година )
    Кво не разбрахте?! Класически автомат - N само за теглене със скорост под 40 км/ч, вариатор- при N прегрявал, а за робота е добре , защото при натисната спирачка на светофар товариш съединителя.
  • #12
    0 rate up comment 4 rate down comment
    drIvanov ( преди 2 години )
    Рядко има толкова объркваща (или объркана :) ) "статия"."Роботизирана" е примерно SMG.В статията вероятно имат предвид двойнодисковите кутии...най-известните са на ВАГ.На всички кутии маслената помпа се задвижва от мотора (последните старт-стоп кутии имат И електрическа помпичка).Т.е. за да имаме "смазване" трябва мотора да работи....и това няма никакво отношение към N.Вариаторните кутии имат същия съединител, като двойнодисковите...просто е един (за D). За тях също е смърт стоенето на ...
  • #11
    1 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    S не винаги означава Спорт. При мен S e Stantart, а W се използва зимно време и автомата не включва първа, а тръгва от втора.
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Друго ( преди 2 години )
    си е да теглиш на неутрална-N...
  • #9
    2 rate up comment 23 rate down comment
    Стандарт ( преди 2 години )
    Режим S е Стандарт а не Спорт на повечето автоматици. За разлика от режим С- Комфорт използва и първа предавка и сменя предавките на по високи обороти.
  • #8
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    На новото Пежо 208 роботизирана ли е?
  • #7
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Оня с каруцата ( преди 2 години )
    Е ползвайте го по-малко тоя гугъл преводач авторите. Като ще се краде поне си напревете труда да преведете сами. Колеги по-добре прочетете на английски руски или немски.
  • #6
    17 rate up comment 3 rate down comment
    Иво ( преди 2 години )
    Какво не разбрахте бре господа? За първите два модела не било добре да ходи в неутрална, а за робота е полезно заради съединителя или по-точно заради лагера. Не съм съгласен за стандартния стар автоматик. Когато спирачката е натисната, кутията увлича постоянно. Защо да не бъде включена неутрална позиция за да не се трият дисковете от пакета на първа предавка. Какво като са в маслена баня, пак се износват.
  • #5
    16 rate up comment 4 rate down comment
    Outback ( преди 2 години )
    Нещо на края не става много ясно....статията е от рода на ,, всичко се базира на основата, която от своя страна е основа на базата ,,