Автомобилната история помни много опити за навлизането на евтини модели в света на лукса. През 2011 г. Aston Martin смая света с градския автомобил Cygnet, който всъщност представляваше преработена Toyota IQ. Малко преди това друг британски производител – Rolls-Royce, решиха да предложат Ghost, в чиято основа беше BMW 7-Series. Подобни опити направиха Jaguar през 2001 г. с X-Type, който представляваше Ford Mondeo, както и Mercedes-Benz с първата A-Class през 1997 г.
В случая обаче ще стане дума за нещо по-различно, а именно – за опитите на масови производители, които са се наложили на пазара с продажби на достъпни като цена модели, да предложат премиум-автомобили. В преследването си на популярност и слава тези компании проявяват понякога безразсъдни амбиции, като обикновено нещата завършат зле.
6 премиум-модела на масови производители (ГАЛЕРИЯ):
По времето на дебюта на големия седан Oriental Son (известен още като Easter и B11 на някои пазари), китайският производител Chery Automobile беше само на шест години. И имаше големи проблеми с качеството на изработка и нивото на пасивна безопасност на вече пуснатите на пазара модели. Това се отнася най-вече за лифтбека Amulet (копие на стар Seat Toledo) и градския QQ (клонинг на Daewoo Matiz).