Автомобилната история помни много опити за навлизането на евтини модели в света на лукса. През 2011 г. Aston Martin смая света с градския автомобил Cygnet, който всъщност представляваше преработена Toyota IQ. Малко преди това друг британски производител – Rolls-Royce, решиха да предложат Ghost, в чиято основа беше BMW 7-Series. Подобни опити направиха Jaguar през 2001 г. с X-Type, който представляваше Ford Mondeo, както и Mercedes-Benz с първата A-Class през 1997 г.
В случая обаче ще стане дума за нещо по-различно, а именно – за опитите на масови производители, които са се наложили на пазара с продажби на достъпни като цена модели, да предложат премиум-автомобили. В преследването си на популярност и слава тези компании проявяват понякога безразсъдни амбиции, като обикновено нещата завършат зле.
6 премиум-модела на масови производители (ГАЛЕРИЯ):
Огромните усилия на Volkswagen обаче не дадоха резултат. За 15 години компанията продаде едва 84 500 бройки от модела, което е 3 пъти по-малко от планираното. А условният му наследник, наречен Phideon и насочен към китайския пазар, се оказа нещо напълно различно като философия. Той използва основата на Audi A6и разчита на 2,0-литров турбомотор с 224 к.с.