IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои марки успяха да реализират автопилота си?

Движението на такива автомобили все още не е законно навсякъде и това е проблем (ВИДЕО)

Почти всички големи автомобилни компании по света в момента разработват безпилотни системи. Въпреки това, производителите не бързат да въвеждат пълноценен „автопилот“, като на първо място това се дължи на законите на повечето държави, които забраняват използването на системи над второ ниво на автономност по обществените пътища.


автопилот


Освен това все още се случват грешки в безпилотните технологии. Въпреки това, редица спомагателни системи, които частично поемат контрола над машината, в наши дни могат да бъдат намерени на серийните машини Все още е трудно да ги наречем пълноценен автопилот, но те могат да улеснят живота на водача в задръствания и по магистрали. Ето и най-добрите от тях:

ProPILOT Assist

Електронният асистент ProPILOT Assist е инсталиран на редица модели на Nissan и Infiniti. Тази технология е прототип на система за автономно шофиране, която включва усъвършенстван круиз-контрол, поддържане на лентата и избягване на сблъсък. Японците дори разработиха модернизирана версия на ProPILOT Assist, която дебютира на кросоувъра Infiniti QX60 от второ поколение. При нея изкуственият интелект навигира в пространството и анализира данните, идващи от комплекса от видеокамери и сензори, както и от навигационната система.



Адаптивният круиз-контрол може да поддържа зададена скорост при стръмно спускане, да забави, когато стигнете до желания завой или изход, и да забави или ускори, ръководен от разпознаването на пътните знаци. Когато шофирате в задръстване, електрониката може автоматично да изключи двигателя, след което да го включи отново и да продължи да шофира самостоятелно след пълно спиране до 30 секунди.

Tesla FSD Beta

Tesla вече започна да тества новата полуавтоматична система за управление FSD Beta. В експеримента могат да участват собственици на американски електрически автомобили. Вярно е, че преди това те трябва да докажат, че са добри шофьори. Според шефа на Tesla - Илон Мъск, новата система е толкова перфектна, че може да даде на шофьорите фалшиво усещане за сигурност и пълна автономност на електрически автомобил.



В момента функционалността на технологията предвижда разпознаване на пътни знаци и сигнали. Системата може да поеме контрола над автомобила, но водачът трябва да държи ръцете си на волана през цялото време. Технологията може да паркира напълно самостоятелно електрическия автомобил, но и при нея бяха открити няколко проблема.

През есента, например, Tesla беше принудена временно да спре тестването на усъвършенствана версия на автопилота. Както каза Илон Мъск, това се е случило заради открити технически проблеми в системата. По-късно американците успяха да решат проблема.

Pilot Assist

Volvo оборудва своите автомобили със системата за полуавтономно шофиране Pilot Assist, която може самостоятелно да управлява автомобил със скорост до 130 км/ч. Тази технология за първи път се появи на седана S90 през 2016 г. Оттогава системата е надграждана няколко пъти.



Технологията Pilot Assist съответства на автоматизация от второ ниво, както и подобната система на Tesla. Това означава, че водачът трябва да държи ръцете си на волана през цялото време, за да поеме контрола в случай на непредвидени обстоятелства. Самите шведи твърдяха, че биха могли да разработят система от трето ниво на автономност, но поради невъзможността да се използва такава технология в редица страни, тя засега остава на заден план.

Super Cruise

С технологията Super Cruise са оборудвани автомобили Cadillac. Системата се движи в пространството с помощта на бордови камери и сензори, а също така използва GPS топографски данни. Когато Super Cruise е активиран, водачът може да свали ръцете си от волана на скоростни пътища. Самата електроника управлява волана, газта и спирачната система, когато автомобилът се движи. В същото време обаче шофьорът трябва да следи пътя и да е готов да поеме контрола по всяко време.



През миналата година обаче стана известно, че няколко модела на американската марка временно са останали без автопилота Super Cruise. Сред тях са Escalade и седанът CT4. Причината за това решение е липсата на компоненти, с които са се сблъсквали почти всички големи автомобилни производители.

EyeSight

Това е е най-модерната опция в автомобилите на Subaru. Технологията съчетава редица полезни функции като адаптивен круиз контрол, система за предупреждение за челен сблъсък и система за запазване на лентата. В резултат на това самият автомобил е в състояние да поддържа определена скорост, да разпознава препятствия, да спира, да ускорява и също така да поддържа разстояние до колата отпред.



В пространството EyeSight се ориентира с помощта на стерео-камера с два обектива. Устройството е монтирано в горния край на предното стъкло на автомобила и може да различава други автомобили, пешеходци, да следва маркировката и знаците. Водачът трябва да държи ръцете си на волана. Ако това не се случи, системата ще издаде предупреждения и след известно време ще се изключи напълно.

Advanced Drive.

Японският производител Toyota подготви за своите клиенти усъвършенстван асистент за шофиране Advanced Drive. Вярно е, че в момента тази система е налична само за водородния седан Mirai и хибрида Lexus LS. Когато функцията е активирана, колата може самостоятелно да сменя платната на пътя, да пропуска колите, да поддържа лентата на движение и да поддържа безопасно разстояние. Разбира се, в този случай водачът не трябва да пуска волана и да губи бдителност.



Също така технологията може да прилага аварийно спиране в случай на риск от злополука, а също така постоянно следи състоянието на шофьора. Системата Advanced Drive включва специална камера, ултразвукови сензори и лазерни далекомери.

Traffic Jam Pilot

Компанията Audi има в арсенала си системата Traffic Jam Pilot, която отговаря на третото ниво на автономност според класификацията SAE. Това означава, че автомобил с тази технология може да се движи в напълно автономен режим по магистрали и многолентови скоростни пътища. В същото време шофирането на автомобил не изисква постоянно човешко внимание - водачът може да не държи волана и да не гледа постоянно пътя.



Очакваше се първият автомобил на германската марка със системата Traffic Jam Pilot да бъде A8. Законодателството на редица страни обаче все още забранява излизането на автомобили с такива технологии по обществените пътища. В резултат на това тази идея беше изоставена за известно време.

0 от 500