На теория автомобилите би трябвало да стават все по-безопасни с годините: изискванията за сигурността на пътниците постоянно се повишават, добавят се нови електронни системи, колите стават все по-способни сами да предприемат действия, за да избягват злополуките. Практиката обаче се разминава леко с теорията. В Европа смъртността по пътищата не намалява с очакваното темпо; в Съединените щати дори се увеличава. А с масовото въвеждане на електрически автомобили нещата ще се влошат допълнително, отбелязва Bloomberg в свой анализ по темата. Основната причина е, че електромобилите са много по-тежки.
В крайна сметка каква е истината: по-безопасни, или по-опасни стават автомобилите? Нека разгледаме всички фактори, от които зависи отговорът.
По-опасни или по-безопасни са електромобилите (ГАЛЕРИЯ):
По-тежките и солидни електромобили са по-безопасни за собствените си пътници - с едно изключение. Голямото количество енергия в батерията и сложната й химия означават, че електромобилът е кошмар за пожарникарите. Вероятността от такъв пожар засега не е по-висока от тази при бензиновите и дизеловите коли, ако се съди по застрахователната статистика. Но гасенето на пожара е несравнимо по-трудно. Наскоро германски експерти по пожарна безопасност разкриха пред Spiegel, че ако гасенето на пламнал бензинов автомобил обикновено отнема петнайсетина минути и около 500 литра вода, то за гасенето на електромобил с голяма батерия са нужни часове, и до 10 тона вода.