На теория автомобилите би трябвало да стават все по-безопасни с годините: изискванията за сигурността на пътниците постоянно се повишават, добавят се нови електронни системи, колите стават все по-способни сами да предприемат действия, за да избягват злополуките. Практиката обаче се разминава леко с теорията. В Европа смъртността по пътищата не намалява с очакваното темпо; в Съединените щати дори се увеличава. А с масовото въвеждане на електрически автомобили нещата ще се влошат допълнително, отбелязва Bloomberg в свой анализ по темата. Основната причина е, че електромобилите са много по-тежки.
В крайна сметка каква е истината: по-безопасни, или по-опасни стават автомобилите? Нека разгледаме всички фактори, от които зависи отговорът.
По-опасни или по-безопасни са електромобилите (ГАЛЕРИЯ):
Според щатския Застрахователен институт за пътна безопасност (IIHS) на всеки пешеходец, убит от лек автомобил, се падат четири смъртни случая, предизвикани от големи пикапи или SUV. Едната причина е по-голямото тегло, фатално при сблъсък. Това автоматично прави електромобилите по-опасни от конвенционалните коли.
Втората причина е, че големите автомобили предлагат по-лоша видимост и по-голяма "сляпа зона" отпред.
Заради това тревожно съотношение в европейските тестове за безопасност вече от няколко години се отделя особено внимание на защитата на пешеходците. От тази година подобна промяна влиза в сила и в САЩ.