IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

По-опасни ли са електромобилите? 10 аргумента "за" и "против"

Идва време, когато да се кара малка кола ще е неразумен риск, предупреждава професор

На теория автомобилите би трябвало да стават все по-безопасни с годините: изискванията за сигурността на пътниците постоянно се повишават, добавят се нови електронни системи, колите стават все по-способни сами да предприемат действия, за да избягват злополуките. Практиката обаче се разминава леко с теорията. В Европа смъртността по пътищата не намалява с очакваното темпо; в Съединените щати дори се увеличава. А с масовото въвеждане на електрически автомобили нещата ще се влошат допълнително, отбелязва Bloomberg в свой анализ по темата. Основната причина е, че електромобилите са много по-тежки.
В крайна сметка каква е истината: по-безопасни, или по-опасни стават автомобилите? Нека разгледаме всички фактори, от които зависи отговорът.


По-опасни или по-безопасни са електромобилите (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #9
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Муахахаха ( преди 1 месец )
    Учетя я тази физика бе маа му деее! Какво ми дрънкате при перфектни условия! При мокра или хлъзгава настилка няма големи спирчни апарати, няма рекуперация! Има само физични закони! Два тона и полувина са повече с 1 тон от тон и полувина! Ходи го спирай, ходи обяснявай на пропастта, че си по тежък и тя не трябва да е убива ...
  • #8
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Цените на електрически автомобили на по-малко километри, Ами тогава с какво се скрил електрически и кога смятат да се избият парите?
  • #7
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ако гледаш компании като Мерцедес, например, е абсолютно необяснимо как електрическата S класа тежи 500 кила повече от бензиновата, въпреки специализираната EV платформа. Хайде, за E-tron Ауди имат някакво оправдание, защото е на платформа за ДВГ. Но пак е прекалено тежък. И т.нат.
  • #6
    5 rate up comment 4 rate down comment
    До 3 ( преди 1 месец )
    Според google BMW m3 xDrive 2022 Kerb weight: 1780kgTesla model 3 performance Kerb weight:1844 kgДали пък нямат приблизително еднакво тегло? Ако 60 килограма разлика ти се струва много, може да напълниш резервоара на BMW-то до горе да се изравнят. А дали пък с новите батерии и алуминиевото шаси на произвежданите в Тексас и Берлин модели теглото няма да падне 100-200 кг надолу?
  • #5
    3 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 3: И си прав, и не си. Ако сравняваш коли с еднакви характеристики, ДВГ са по-тежки. Модел У LR и SQ7 имат еднакво ускорение и еднакво багажно пространство, въпреки че Аудито е с 30 см по-дълго. Аудито тежи с 200 кг повече. Ако сравняваш Теслата с Тигуан, например, защото са по-близки на дължина, Теслата е по-тежка, но е много по-мощна и предлага пространство с един сегмент нагоре.
  • #4
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Електромобилите поради голямото си тегло нанасят по-голяма вреда на пътя както и вероятността да изгърмите и двете гуми преминавайки през дупка е по-голям. Като ефективност не са мръднали последните години и Тесла Модел 3 си остава най-ефективния автомобил за каране със 120-130 на магистрала и няма кой да го бие.
  • #3
    10 rate up comment 3 rate down comment
    До 1 ( преди 1 месец )
    Бате, има Гугъл, питай, преди да говориш смешки :)
  • #2
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    А това че смъртните случаи при блъскане на пешеходци от SUV не се дължи на високото тегло, защото дори ford fiesta е достатъчно тежък, за да не намали скоростта си при сблъсък с пешеходец, чието тегло е в пъти по-ниско от това на автомобила.Фаталните случаи са повече заради по-голямата височина на SUV, което предполага по-големи поражения по тялото, а не по краката, които поемат удара и повличат тялото при по-ниските автомобили, като краката играят ролята на деформационна зона.
  • #1
    6 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Това че електромобилите са с много по-голямо тегло е грешно впечатление, което произтича от сравнението на автомобили от една и съща марка в един и същ сегмент. Но проблемът е че повечето 100-годишни производители ползват същата платформа и за електрически и за дизелови и за бензинови автомобили и оттам идва и много по-високото тегло. Една Тесла модел 3 например има приблизително същото тегло, като бензинов автомобил с подобна мощност в същия сегмент. А произведените в Тексас ще са по-л ...