В момента японската автомобилна индустрия е една от водещите в света. Марки като Toyota, Honda, Nissan, Mazda и Subaru се радват на огромна популярност на повечето пазари, но това невинаги е било. Историята на производителите от Страната на изгряващото слънце започва през 30-те години на миналия век, като в началото се залага на копиране на чужди автомобили – най-вече британски и френски.
Представяме ви 13 модела, с които започна японската автомобилна индустрия. Някои от тях са успешни, но други се оказват пълен провал. Въпреки това, именно те поставят началото на едни от най-големите компании, които в наши дни имат милиони клиенти.
Колите, с които започна японската автомобилна индустрия (ГАЛЕРИЯ):
Двигателят на Datsun е вариант на британския, но има работен обем от 0,5 литра (този на Austin е 0,75-литров). Причината е японският закон от това време, които позволява шофиране на автомобили с двигател до 0,5 литра без шофьорска книжка. След 1933 г. обаче на автомобила вече се поставя 0,75-литров мотор.
Такива Datsun-и (до модела Type 17 – на снимката е версията купе) се произвеждат до 1937 г. Тогава в Япония заради войната с Китай на практика спира производството на граждански коли, а компаниите започват да правят военно оборудване.