В историята на сервизните акции има наистина куриозни случаи: примерно когато Renault отзова няколкостотин автомобила, за да задраска нещо в книжката с упътването; или когато BMW обяви акция за модел на... Toyota; или пък когато популярен електромобил бе изтеглен, защото в краш тестовете се оказа рисков за пътници от женски пол с ръст под 152 см. Но сегашната акция, обявена от Bugatti, смело може да претендира, че е по-комична и от тях.

На пръв поглед в съобщението няма нищо необичайно: производителят на хиперавтомобили обявява задължителна сервизна акция за колите, произведени на 16 ноември 2017 година. Всъщност на тази дата компанията е произвела една-единствена кола - от модела Chiron. А сервизната операция на практика се отнася... до затягането на една-единствена гайка по предното окачване. По информация на компанията тази гайка не е била затегната с нужната сила при производството и сега се налага това да се коригира. Писмото е изпратено до собственика на 4 април 2022 година.

Най-любопитните въпроси в случая са два: откъде компанията знае, че определена гайка не е била достатъчно затегната, и защо се сеща да оправи проблема едва сега. И на двата няма отговор от официалното съобщение. Но експерти твърдят, че при производството на хиперавтомобили е обичайна практика производителят да съхранява документация за абсолютно всеки възел в автомобила. Honda води пълен опис на всички болтове, гайки и други връзки в своя NSX, включително и данни за вложената сила при затягането им. Вероятно същата практика е налице и в Bugatti, за да може при евентуален проблем той да се проследи до конкретния детайл.
12-те най-куриозни сервизни акции в историята (ГАЛЕРИЯ):
По принцип, въздушната възглавница би се отворила само при бая серизоен удар (или заради паяци). Но през 1995 година Toyota доказва, че Старбъкс може да е друг голям претендент за проблеми с еърбеговете. Японците привикали в сервизите 627 858 бройки от модела Corolla седан, заради възможността въздушна възглавница да се отвори когато бъде залята с напитка. Очевидно проблемът с течността бил сходен с този от теча на климатика и просто нямало защита от вода за сензорите. За щастие, вместо предпазната възглавница да ви гръмне в лицето, най-често се включвала предупредителна лампа на таблото.


4