IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-смешната сервизна акция в историята

Bugatti отзовава един-единствен автомобил... за да затегне една-единствена гайка

В историята на сервизните акции има наистина куриозни случаи: примерно когато Renault отзова няколкостотин автомобила, за да задраска нещо в книжката с упътването; или когато BMW обяви акция за модел на... Toyota; или пък когато популярен електромобил бе изтеглен, защото в краш тестовете се оказа рисков за пътници от женски пол с ръст под 152 см. Но сегашната акция, обявена от Bugatti, смело може да претендира, че е по-комична и от тях.
  
   
Bugatti Chiron
   
     
На пръв поглед в съобщението няма нищо необичайно: производителят на хиперавтомобили обявява задължителна сервизна акция за колите, произведени на 16 ноември 2017 година. Всъщност на тази дата компанията е произвела една-единствена кола - от модела Chiron. А сервизната операция на практика се отнася... до затягането на една-единствена гайка по предното окачване. По информация на компанията тази гайка не е била затегната с нужната сила при производството и сега се налага това да се коригира. Писмото е изпратено до собственика на 4 април 2022 година.
   
    
Bugatti Chiron, сервизна акция
    
     
Най-любопитните въпроси в случая са два: откъде компанията знае, че определена гайка не е била достатъчно затегната, и защо се сеща да оправи проблема едва сега. И на двата няма отговор от официалното съобщение. Но експерти твърдят, че при производството на хиперавтомобили е обичайна практика производителят да съхранява документация за абсолютно всеки възел в автомобила. Honda води пълен опис на всички болтове, гайки и други връзки в своя NSX, включително и данни за вложената сила при затягането им. Вероятно същата практика е налице и в Bugatti, за да може при евентуален проблем той да се проследи до конкретния детайл.
   
    
12-те най-куриозни сервизни акции в историята (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #6
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Kok inj ( преди 1 година )
    Да се получат от Руските инженери ,На Ладите ,Жигули им падаха колелата както караш /шарнирите искачаха от гнездата/разпределителните валове ,гумички на клапани ,вериги и много др.се скапваха на 100х клм и пак се чакаше за тези чудеса по15г.А ЗАЗ имаше технологична пръчка за да се подпира капака .Това си е Руски патент.не ги връщаха за поправка ,Както и сега свръх точните им Ракети целят Одеса падат в Киев.
  • #5
    2 rate up comment 1 rate down comment
    д-р.Куртев ( преди 1 година )
    Като се замислих,честно казано нямам нищо против да получа писмо от производителя за проблема с багажника или с гайката ! Който разбрал-разбрал !!
  • #4
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Зв лалов ( преди 1 година )
    И къде е смешката в липсващи накладки в американски или способни на пожар седалки в немски автомобил?
  • #3
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Искат да кажат че от завода са излезли автомобили на които волана е от ляво, а п*далите от дясно?! И как са успели да ги изкарат?
  • #2
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    C5
  • #1
    8 rate up comment 8 rate down comment
    Д-р Исня ( преди 1 година )
    Ясна е работата - Ела до сервиза да ти затегнем гайката или да ти задрраскаме 2 думи в упътването, а после се оказва, че са свалили катализатора и са сложили тръба. Или това самоо в Балканстар, понастоящем Клес.,..а СилвърСтар