В историята на сервизните акции има наистина куриозни случаи: примерно когато Renault отзова няколкостотин автомобила, за да задраска нещо в книжката с упътването; или когато BMW обяви акция за модел на... Toyota; или пък когато популярен електромобил бе изтеглен, защото в краш тестовете се оказа рисков за пътници от женски пол с ръст под 152 см. Но сегашната акция, обявена от Bugatti, смело може да претендира, че е по-комична и от тях.
На пръв поглед в съобщението няма нищо необичайно: производителят на хиперавтомобили обявява задължителна сервизна акция за колите, произведени на 16 ноември 2017 година. Всъщност на тази дата компанията е произвела една-единствена кола - от модела Chiron. А сервизната операция на практика се отнася... до затягането на една-единствена гайка по предното окачване. По информация на компанията тази гайка не е била затегната с нужната сила при производството и сега се налага това да се коригира. Писмото е изпратено до собственика на 4 април 2022 година.
Най-любопитните въпроси в случая са два: откъде компанията знае, че определена гайка не е била достатъчно затегната, и защо се сеща да оправи проблема едва сега. И на двата няма отговор от официалното съобщение. Но експерти твърдят, че при производството на хиперавтомобили е обичайна практика производителят да съхранява документация за абсолютно всеки възел в автомобила. Honda води пълен опис на всички болтове, гайки и други връзки в своя NSX, включително и данни за вложената сила при затягането им. Вероятно същата практика е налице и в Bugatti, за да може при евентуален проблем той да се проследи до конкретния детайл.
12-те най-куриозни сервизни акции в историята (ГАЛЕРИЯ):
Паяците обичат да се завират из автомобилите, тъй като те представляват топли и закътани местенца. И да, наистина е досадно да чистите паяжини из колата си, но в случая става въпрос за малко по-сериозен проблем, който засегнал над 107 000 автомобила.
Mazda привикала в сервизите хиляди машини от флагмана Mazda 6, произведени между 2009 и 2012 година. Причината: мрежите на паяци блокирали изпарителните контейнери в резервоарите. Това довеждало до ограничаване на потока на горивото, което пък можело да причини отрицателно налягане в резервоара. В резултат, последният можел да се напука и да причини теч на гориво и дори пожар. За щастие, нямало регистриран тежък случай.