Европейският комисар по вътрешния пазар Тиери Бретон призова производителите от Стария континент да продължат да изнасян автомобили с двигатели с вътрешно горене въпреки забраната им в ЕС от 2035 г., за да отговорят на търсенето на други континенти.
През миналата година властите в Брюксел обявиха целите си за намаляване на вредните емисии СО2 до нула при новите автомобили от 2035 г. А това означава спиране на продажбите на бензинови и дизелови превозни средства в полза на 100% електрически двигатели.
„Дори ако Европа забрани продажбата на двигатели с вътрешно горене, други страни по света ще продължат да ги използват“, коментира Тиери Бретон по време на пътуване до Ломбардия, където се срещна с представители на автомобилната индустрия, включително с президента на Stellantis - Джон Елкан. Пред тях Бретон подчерта, че пазарният дял на електрическите автомобили ще бъде ограничен до 12% от продажбите на нови автомобили в Африка през 2030 г. и до 40% в САЩ или Индия.
„Насърчавам цялата автомобилна екосистема, от една страна, да осигури електрическия преход, за да бъде готов за изискванията в ЕС през 2035 г., но също така да продължи да изнася термични или хибридни превозни средства за страни, които все още ще се нуждаят от тях в продължение на много години. или десетилетия", каза още еврокомисарят.
До момента повечето европейски производители многократно предупреждаваха за опасните от социалното въздействие на зеления преход, опасявайки се, че той ще доведе до затваряне на фабрики и унищожаване на работни места. Освен това, до юли Европейската комисия трябва да направи предложения за нови, по-строги разпоредби за вредните емисии, които да важат за бъде екостандарт Евро-7, влизащ в сила от 2025 г.
Бретон смята, че този стандарт, който ще бъде сред най-строгите в света, ще даде на европейските производители конкурентно предимство. Така те ще имат сериозен аванс пред съперниците си от другите континенти.